Upozorio je da su cijene karata za ključne ljetne mjesece bile “materijalno manje” nego prošle godine.
Nakon oporezivanja, dobit za tri mjeseca do kraja lipnja, prvi kvartal Ryanairove financijske godine, iznosila je 360 milijuna eura (392 milijuna dolara). Što je znatno ispod 538 milijuna eura prognozirane dobiti u anketi analitičara kompanije.
Prosječne cijene karata po putniku pale su 15% u kvartalu u odnosu na prethodnu godinu jer je zrakoplovna tvrtka bila prisiljena uključiti se u “više stimuliranja cijena nego što smo ranije očekivali”, rekao je izvršni direktor Michael O’Leary.
“Iako je potražnja u drugom kvartalu velika, cijene su i dalje niže nego što smo očekivali. A sada očekujemo da će cijene karata u drugom kvartalu biti znatno niže nego prošlog ljeta. Prethodno se očekivalo da će biti nepromijenjene do umjereno veće.”
Michael O’Leary
Pri tome je mislio na razdoblje srpanj-rujan kada Ryanair obično ostvaruje većinu svoje dobiti. Rekao je da je prerano prognozirati dobit za cijelu financijsku godinu, koja završava 31. ožujka.
Glavni financijski direktor Neil Sorahan rekao je kako misli da su slabosti u cijenama jednostavno problem potrošača koji su “malo štedljiviji, malo oprezniji”.
“Mislim da smo upravo imali dvije godine dvoznamenkastog (postotnog) rasta, kako na cijenama karata tako i na prometu, tako da postoji malo povlačenja”, rekao je u intervjuu.
Na pitanje kada bi slabost mogla prestati, rekao je: “Tko zna?”
Irski zračni prijevoznik, najveći u Europi po broju putnika, već je doživio pad dionica od 24% u odnosu na vrhunac 8. travnja. Velikim dijelom zbog slabih cijena karata, piše Financa.