BIZnews

Šok u Japanu: Prodaje se najveći svjetski lanac prodavnica?

Kada je vlasnik 7-Eleven ove sedmice objavio da je dobio ponudu za otkup od kanadskog rivala, to je izazvalo šok u Japanu.

7-Eleven

Japansku kompaniju ove veličine nikada nije kupila strana firma. Historijski gledano, kompanije iz Japana su češće kupovale poslove u inostranstvu, piše Biznis.

7-Eleven je najveći svjetski lanac prodavnica, sa 85.000 prodajnih mjesta u 20 zemalja i regiona. Posebno se uspješno prodaje kao opcija za brz i jeftin, ali ukusan obrok, i to na mjestima gdje toga već ima u izobilju, kao što su Japan i Tajland.

“Imamo više prodavnica nego McDonald’s ili Starbucks”, rekao je izvršni direktor Seven & i Holdingsa Ryuichi Isaka za BBC News prije nego što je firma dobila ponudu za otkup.

Otprilike četvrtina od tih 85.000 radnji nalazi se u Japanu, dok ih u SAD-u ima otprilike 10.000. Za poređenje, Alimentation Couche-Tard iz Kvebeka, koji upravlja lancem Circle K, ima skoro 17.000 trgovina u 31 zemlji i regiji. Više od polovine njegovih prodajnih mjesta nalazi se u Sjevernoj Americi.

Procijenjena vriejdnost je više od 30 milijardi dolara prije nego što su se pojavile vijesti o preliminarnoj ponudi. Dionice 7-Eleven skočile su za preko 20% u ponedjeljak, prije nego što su odustale od nekih od tih dobitaka sljedećeg dana.

Analitičari ukazuju na slabost japanskog jena u odnosu na američki dolar i druge glavne valute. Međutim, prijedlog je još uvijek u preliminarnoj fazi i s obzirom na potencijalnu veličinu bilo kakvog posla mogao bi se suočiti s nadzorom tijela za zaštitu konkurencije. 7-Eleven želi da iskoristi popularnost hrane koju prodaje – širok asortiman, uključujući kuglice od riže, sendviče, kuhanu tjesteninu, prženu piletinu i knedle.

Dok su u većem dijelu svijeta specijalizirane radnje gdje ljudi u hitnim slučajevima uzimaju čokoladicu ili vrećicu čipsa, u Japanu su prodavnice poput 7-Eleven popularne među posjetiteljima koji traže kulinarske užitke.

Ova jela 7-Eleven pretvorila su lanac u senzaciju društvenih medija u Aziji. Svratiti u prodavnicu 7-Eleven čak je reklamirano kao jedna od najboljih stvari koje treba raditi na Tajlandu, gdje je tost sa šunkom i sirom postao hit TikToka.

Britanski pjevač Ed Sheeran je među poznatim ličnostima koje su pomogle u podizanju profila 7-Eleven – video na kojem proba grickalice iz radnje na Tajlandu postao je viralan.

Veći dio svoje skoro stoljetne istorije 7-Eleven je bio američki brend. Počevši od 1927. godine sa prodajom blokova leda koji su se koristili da se frižideri rashlade, kasnije je snabdjevao osnovne stvari poput jaja, mleka i hleba.

U to vrijeme radnje su bile otvorene između 07:00 i 23:00 – otuda i naziv. Kako je posao rastao, 7-Eleven je počeo nuditi franšize izvan SAD-a.

1974. japanska maloprodajna firma Ito-Yokado sklopila je ugovor o otvaranju prvog 7-Eleven u zemlji. Godine 1991. kupio je 70% udjela u američkoj matičnoj kompaniji lanca. Osnivač Ito-Yokado-a, Masatoshi Ito, koji je umro 2023. u 98. godini.

Sada, dok kompanija odlučuje hoće li ostati pod japanskim vlasništvom ili će se vratiti svojim sjevernoameričkim korijenima, stručnjaci se pitaju da li bi više velikih japanskih firmi moglo postati meta preuzimanja.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh