Prema izveštaju Daily Mail-a, sve veći broj turista postaje žrtva online prevara, gubeći hiljade eura zbog lažnih rezervacija i lažnih zahteva za uplatu.
Jedan od prevarenih korisnika je 77-godišnji Mick Thoma, koji je rezervisao hotel u Amsterdamu preko Booking.com platforme. Mick je primio poruku, navodno od hotela, tražeći da uplati 848,95 britanskih funti kako bi potvrdio svoju rezervaciju. Nakon što je uplatio, nije dobio nikakvu potvrdu i shvatio je da je novac nestao, zbog čega je odmah kontaktirao svoju banku i platformu.
Sličnu prevaru doživela je i 54-godišnja Britanka, koja je planirala vikend izlet sa svojim bolesnim mužem. I ona je prevarena putem lažne poruke, koja je stigla kroz Booking.com aplikaciju, što je ukazivalo na autentičnost poruke.
Iz Booking.com priznaju problem, navodeći da je u poslednjih 18 meseci došlo do porasta prevara od 500 do 900 posto. Iako stručnjaci tvrde da sistem kompanije nije kompromitovan, glavni problem je ljudski faktor, odnosno neoprezni korisnici koji prevarantima omogućavaju lak pristup.
Savjet korisnicima platforme je da nikada ne napuštaju platformu za razmjenu poruka na Booking.com i ne plaćaju direktno van nje. Time će smanjiti rizik od prevara i osigurati sigurnost svojih podataka i novca
Razotkrivena velika prevara preko popularne stranice koju svakodnevno koriste i Bosanci
Ljetni odmori, koji bi trebali biti vrijeme opuštanja, postaju noćna mora za mnoge korisnike platforme Booking.com zbog značajnog porasta prevara.