Ovo je izazvalo ozbiljnu zabrinutost za bezbjednost, kako među drugim vlasnicima Teslinih automobila, tako i u široj javnosti.
Naime, FSD sistem koji je “krivac” za nezaustavljanje, još uvijek je u razvojnoj fazi i nije dostigao punu autonomiju, iako proizvođač tvrdi drugačije.
Vozači Tesli podijelili su svoja iskustva na društvenim mrežama, uključujući platforme Reddit i X.
Jedan korisnik je opisao situaciju u kojoj je morao ručno da zaustavi vozilo kako bi spriječio prolazak kroz crveno svjetlo, izrazivši nadu da je Tesla svjesna opasnog nivoa na kom se softver trenutno nalazi.
Drugi vozač je prijavio slične probleme pri brzinama manjim od 50 km/h, što je dovelo do gubitka povjerenja u sistem.
Više je vlasnika čak dokumentovalo ovaj problem video-snimcima, prikazujući Teslu kako prolazi kroz crveno, prenosi B92.
Ovi izvještaji posebno zabrinjavaju s obzirom na to da je Teslin FSD softver već pod istragom američkih saveznih vlasti zbog potencijalne umiešanosti u saobraćajne nezgode, od kojih su neke bile fatalne.
Nacionalna uprava za bezbjednost drumskog saobraćaja (NHTSA) sprovodi istragu o Teslinim sistemima za pomoć vozaču, uključujući Autopilot i FSD, nakon niza sudara.
Istraga je otkrila da vozači često ne obraćaju pažnju tokom korišćenja Autopilota, što dovodi do nesreća kada ne uspiju pravovremeno da raguju.
Tesla se suočila sa kritikama i zbog marketinga FSD sistema, koji neki smatraju zavaravajućim. Termin “Potpuno samostalna vožnja” sugeriše nivo autonomije koji sistem još ne posjeduje, s obzirom na to da se od vozača i dalje zahtijeva da ostanu pripravni i spremni da preuzmu kontrolu u svakom trenutku.
Na putevima, FSD softver trenutno koristi otprilike 500.000 vlasnika Teslinih vozila, što je nešto više od jedne petine svih Tesli u upotrebi danas. Većina tih vlasnika platila je 8.000 dolara ili više za ovu dodatnu opciju.