U augustu su u EU registrirane samo 644 hiljade novih automobila, za 18,3 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izračunala je ACEA, piše biznis.
Ujulu prodaja je bila stagnirala, nakon skromnog, 4,3-postotnog rasta u junu koji je označio kraj četveromjesečnog radzoblja slabijih rezultata.
U augustu sva četiri vodeća tržišta bilježila su pad, a najviše se smanjila prodaja u Njemačkoj, za 27,8 posto. Blizu je i Francuska s 24,3 posto manje registriranih novih automobila nego godinu dana ranije. Dvoznamenkasti pad bilježila je i Italija, za 13,4 posto. Najblaže se smanjila prodaja u Španiji, za 6,5 posto.
U Hrvatskoj je u augustu, prema ACEA-inim podacima, registriran 3.341 novi automobil, što je za 4,6 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. Prodaja se tako, prema ACEA-i, smanjila prvi puta od jula 2022. godine. U ovogodišnjem julu bila je porasla za 6,1 posto.
Evropsko tržište električnih automobila na baterije oštro je palo u augustu, za čak 43,9 posto, izračunala je ACEA, nakon 10,8-postotnog pada u prethodnom mjesecu.
Prodaja u Njemačkoj i Francuskoj, dva najveća evropska tržišta, potonula je za “spektakularnih” 68,8 odnosno 33,1 posto, ističu u udruzi.
U takvim je uvjetima udio električnih automobila na baterije u europskom tržištu u augustu smanjen na 14 posto, s 21 posto u istom prošlogodišnjem mjesecu, prenosi SEEbiz.
U Hrvatskoj je pak prodaja te kategorije električnih automobila u augustu poskočila za 38,8 posto. Još je snažnije porasla prodaja plug-in hibrida, za 70,8 posto, dok je prodaja hibridnih električnih modela, koji uključuju pune i blage hibride, porasla za skromnijih za 9,1 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, “potpune i parcijalne hibride” koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
U razdoblju od januara do augusta evropsko tržište automobila poraslo je za 1,4 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, uz registrirana 7,2 miliona novih vozila, izračunala je ACEA.
U Njemačkoj i Francuskoj prodaja je gotovo stagnirala, a u Španiji i Italiji porasla je nekih četiri posto.
U Hrvatskoj je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e, registriran 48.551 novi automobil, za 12 posto više nego u istom razdoblju lani.
Evropsko tržište električnih automobila na baterije palo je za 8,3 posto, uz registriranih 902.011 novih automobila.
Prodaja ‘dizelaša’ pala je za 9,7 posto, uz prodana 909.592 nova automobila.
‘Benzinci’ su, uprkos 2,9-postotnom padu prodaje, zadržali vodeću poziciju, s trećinom udjela u tržištu, a približili su im se hibridni električni automobili s udjelom od 31,3 posto.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u prvih osam mjeseci 2024. porasla za 5,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električni automobili, prema rastu prodaje za 51,2 posto odnosno 31,6 posto. Prodaja ‘dizelaša’ i ‘benzinaca’ bilježila je daleko skromniji rast, za 6,2 odnosno za 7,1 posto.