Mnogima možda nepoznat, kineski lanac Mixue Ice Cream and Tea, koji sada ima više prodajnih mjesta nego McDonald’s i Starbucks, ostvario je odličan debi na hongkonškoj burzi u ponedjeljak.
Prvog dana trgovanja na lokalnom tržištu kapitala, vrijednost dionica ovog lanca sladoleda i bubble tea napitaka porasla je za više od 40 posto.
Riječ je o najvećoj inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) na hongkonškoj burzi ove godine, pri kojoj je tvrtka prikupila 444 milijuna dolara (oko 414 milijuna eura), piše BBC.
Unatoč ekonomskim poteškoćama u Kini, Mixue raste zahvaljujući pristupačnim cijenama – njihovi sladoledi i napitci u prosjeku koštaju samo šest juana (oko 0,75 eura).
Mixue se na tržištu pojavio 1997. godine, a tvrtku je osnovao Zhang Hongchao, tada student ekonomije, kako bi pomogao obitelji. Ime Mixue znači “grad medenog snježnog leda”, a lanac trgovina prepoznatljiv je po maskoti Snježnog kralja i po tematskoj glazbi.
Danas Mixue broji 45 hiljada trgovina u Kini i 11 drugih zemalja, uključujući Singapur i Tajland. Za usporedbu, McDonald’s ima oko 43.000, a Starbucks 40.576 lokacija.
Za razliku od Starbucksa, koji samostalno upravlja s većinom svojih trgovina, Mixue se oslanja na franšiznu mrežu za širenje svog poslovanja.
Konkurentske kompanije poput Guminga i Chabaidaoa, koje također posluju u sektoru bubble tea napitaka, nisu imale uspješan debi na burzi, dok je Mixue ostvario izvanredan tržišni nastup, prenosi poslovni.
