Vlada Njemačke odobrila je prerađivanje izduvnih sistema dizela starije generacije kako bi im se omogućilo da ispune sve oštrije ekološke norme i izbjegnu zabranu upotrebe.
U dokumentu na 30 stranica izdata su uputstva za instaliranje unapređenog sistema, koje će federalno ministarstvo saobraćaja brzo odobriti kako bi se što prije našlo na tržištu, piše “Fokus“.
Međutim, dok Baumont grupa koja se bavi izradom izduvnih sistema pozdravlja ovu odluku za koju vjeruje da će biti dostupna kupcima već ove godine, s druge strane nezadovoljstvo ističu proizvođači.
Čelnici VDA, grupe za lobiranje za interese proizvođača smatraju da bi potrošači trebalo prije da misle o kupovini novih vozila, nego o unapređenju starih.
Proizvođači tvrde da ne mogu da garantuju pouzdanost vozila u koje je ugrađen neovlašten izduvni sistem, pa bi odgovornost za eventualne posledice i štetu uzrokovanju preradom istog trebalo da snose vlasnici vozila i kompanija koja je ugradila sporni dio.
Dok su VW i Daimler pristali da učestvuju u finansiranju prerađivanja problematičnih dizelaša, tome se i dalje protivi BMW, koji podstiče njemačku vladu da donese subvencije za zamjenu starih modela automobila novim.
Njemački proizvođači su pristali da učestvuju sa do 3.000 eura po vozilu u unapređenju softvera kako bi izduvni sistem bio efikasniji, ali borci za zaštitu životne sredine kažu da je to nedovoljno.
Procjenjuje se da na putevima Njemačke ima 15 miliona dizel vozila, od čega ih samo 2,7 ima posljednju generaciju sa Euro-6 tehnologijom, a procjenjuje se da će “čišćenje” odnosno prerađivanje dizela sa Euro-5 tehnologijom koštati skoro 15 milijardi eura.
Mnogi gradovi Njemačke su prošle godine doneli odluku o zabrani vozila dizel motorima, a to planiraju da učine i brojni drugi svjetski gradovi poput Pariza, Madrida, Atine, Mexico Cityja do 2025.
Korak dalje ide gradonačelnik Kopenhagena koji planira da zabrani i nove dizele da uđu u grad, što primjera radi Francuska i Velika Britanija namjeravaju da učine do 2040.