Usaglašena trasa autoputa Sarajevo – Beograd, odnosno dio koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu, koštat će skoro tri milijarde eura (šest milijardi KM) i ići će od Rače preko Bijeljine, Brčkog i Lončara prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča), a zatim na Pale, Rogaticu i Višegrad, gdje će se praviti konekcija za Goražde, piše “Avaz.ba“.
Kad je u pitanju Srbija, utvrđeno je da će autoput biti spojen kod Vardišta.
Prijedlog Ankari
Ovaj projekt kvalitetnije bi povezao Sarajevo i Beograd i skratio bi putovanje za nekoliko sati. Usaglašena trasa bit će ponuđena i Ankari, koja je pokazala interes da finansira gradnju autoputa.
O tome je jučer novinarima govorio i Milorad Dodik, predsjedavajući Predsjedništva BiH, koji je kazao da će ova trasa zvanično biti predložena i ucrtana na kartu u narednih sedam dana. Konstantirano je da će se dio između Sarajeva i Višegrada graditi u profilu brze ceste, dok dio u Federaciji ostaje na volju entitetskim vlastima.
– Ukoliko trasa od Bosanske Gradiške preko Doboja prema Sarajevu i Višegradu bude stavljena u funkciju autoputa, put od Ljubljane do Soluna bio bi kraći za 200 kilometara – rekao je Dodik.
Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH, izjavio je da će dio autoputa u FBiH ići preko već planirane trase od Žepča preko Tuzle prema Bijeljini.
Odgovor Turske
Na trasi moderne saobraćajnice koja je planirana da ide kroz BiH, od Sarajeva prema Tuzli do granice sa Srbijom i od Sarajeva prema Višegradu do granice sa Srbijom, potrebno je izgraditi 133 mosta ukupne dužine od 25,8 kilometara, kao i 53 tunela ukupne dužine od 37,5 kilometara. Za realizaciju ovog posla čeka se reakcija Turske, koja još nije jasno utvrdila kako će finansirati gradnju ovog puta.
Šta je pokazala studija izvodljivosti
Dva sarajevska instituta – IPSA i Eptisa – uradila su prije dvije godine tehničku studiju gradnje autoputa Sarajevo – Beograd. Studiju je naručila i platila Delegacija Evropske unije u BiH, a u njoj je predloženo pet varijanti autoputa kroz BiH.
Najjeftinija varijanta, prema studiji, išla bi preko Prače, Ustiprače i Višegrada i koštala bi 994,6 miliona eura, odnosno skoro dvije milijarde KM. Najnepovoljnija varijanta puta je ona preko Sokoca i Rogatice, koja bi koštala 1,2 milijarde eura, utvrdili su stručnjaci.
Jusko: Najveći transportni posao
Ismir Jusko, bivši ministar prometa BiH, koji je od početka vodio ovaj projekt, kazao nam je jučer da je riječ je o velikom projektu i od velikog značaja za BiH.
– Uvijek sam tvrdio da je ovo, nakon Koridora 5C, najveći infrastrukturni projekt u BiH. Zbog čega? Zbog toga što povezuje dva koridora, Koridor 5C u BiH i Koridor 11 u Srbiji. Isto tako, za vrijeme svog mandata, uvijek sam potencirao da ova cesta mora ići preko Goražda kao najveće industrijske zone u istočnoj BiH – kazao nam je Jusko.