Internet će, poslije dvije decenije, uskoro izgubiti ‘plašt’ najbrže rastućeg sektora na globalnom tržištu oglašavanja, jer brendovi koji traže bezrizični prostor za trošenje svojih sredstava za oglase ponovo se preusmjeravaju ka tradicionalnim medijima poput bioskopa, bilborda i postera na sajtovima.
Sljedeće godine globalno tržište internet oglašavanja, kojim dominiraju kompanije Google i Facebook, prepustit će svoju poziciju najbrže rastućeg medija za oglase, prvi put od ranih dana ‘dotkom’ procvata, odnosno od 2001. godine.
Oglašavanje na internetu naredne godine će porasti za 10 posto na globalnom nivou, što je najniži nivo od 2001. godine, pokazalo je istraživanje globalne medijske agencije “Zenit”.
Rast oglašavanja u bioskopima, predviđen na 12 posto sljedeće godine, postat će najbrže rastući medijski prostor za oglašavanje.
– Velike kompanije i oglašivači izrazili su zabrinutost zbog skandala na internetu, poput Kembridž Analitike, lažnih vijesti i oglasa koji se pojavljuju pored neprikladnih Jutjub video snimaka, poput ekstremističkog materijala koji vrše pritisak na internet platforme – navodi u tekstu “The Guardian”.
Filmska industrija i bioskopi doživljavaju zlatno doba, a posjećenost u Velikoj Britaniji je prošle godine dostigla najviši nivo od 1970. godine. Oglašivači teže da sve to iskoriste za svoje reklamiranje.
Takođe, očekuje se da će sektor takozvanog spoljnog oglašavanja, koji uključuje bilborde, oglašavanje na autobuskim stanicama i željezničkim stanicama do 2020. poraste na pet posto u globalu, što će, kako navodi “Guardian”, dovesti do smanjenja potrošnje za oglase na druge medije, uključujući novine i televiziju, piše “Tanjug”.