Popularizacija elektromobilnosti donosi nove trendove i u pogledu dizajna. Izostanak klasičnog motornog prostora i smještaj baterija u podu otvaraju nove mogućnosti u osmišljavanju samog oblika automobila, a time i daju nadu da će automobilski dizajneri izaći iz stvaralačke krize u kojoj su se našli u ovom milenijumu, piše “Index“.
Međutim, ono što novi trendovi donose, a o čemu se toliko ne govori je zvuk, odnosno buka pogonskih motora. Već sada simfoniju V12 ili grmljavinu rasnog V8 teško možete uhvatiti uživo, a u budućnosti to ćete moći da slušate samo putem zvučnika. Isto važi i u pogledu manjih motora pogonjenih fosilnim gorivima koji danas i zvukom zagađuju okolinu, posebno u urbanim područjima.
Struja je gotovo pa nečujna, ali je ujedno i problem zbog kojeg dolazimo do svojevrsnog paradoksa. Zbog bezbjednosti električni automobili moraju da generišu vještački zvuk, i to od jula ove godine. Volkswagen je upravo objavio kako će zvučati njegov električni ID.3, prvi pristupačni porodičui automobil s električnim pogonom, a vjerovatno i svi budući električni Volkswageni.
A budući da Volkswagen želi da postane svjetski predvodnik u elektrifikaciji, to postaje važno. Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) sistem generisanja veštačkog zvuka vožnje koristiće se do brzine od 30 km/h te u vožnji u rikverc, a sve kako bi se smanjio rizik naleta na pješaka ili biciklistu.
Zvuk Volkswagena je nastao je u saradnji s kompozitorom i muzičkim producentom Leslijem Mandokijem.
https://www.youtube.com/watch?v=1ZnQlOzC9QA&feature=emb_title