Zbog korona virusa odgođen je međunarodni zdravstveni kongres koji se ovih dana trebao održati u Dubrovniku. Zdravstveni stručnjaci i čelnici američke Majo klinike trebali su se baš ovih dana okupiti u Dubrovniku, no prvi evropski kongres o iskustvima pacijenata i inovacijama je odgođen.
– Prema informacijama dubrovačkih hotelijera situacija nije tako dramatična niti ozbiljna. Saznali smo da su poneki manji korporativni skupovi otkazani u martu i aprilu, međutim, oni veliki kongresi još stoje – rekla je za “HRT” Romana Vlašić, voditeljica Kongresnog ureda TZ Dubrovnik.
Ipak, mišljenje trgovaca na Stradunu je drugačije. Oni sa zebnjom čekaju najavljeni dolazak prvih kruzera, bojeći se otkazivanja i smanjenja prometa u kasama trgovaca i ugostitelja.
Domaći i međunarodni aviopromet za sada nije upitan. „Croatia Airlines“ još nije otkazao nijednu evropsku liniju. Iako lete na 40 destinacija sa avionom više, zabrinutost putnika očito raste i putuje se manje. Osjećaju to agencije i hotelijeri.
– Iz sedmice u sedmicu stižu molbe za smanjenje već ugovorenih kapaciteta, a samim time oni mole i za odgodu plaćanja, te zbog toga smatram kako će koronavirus ipak uticati na turizam u Hrvatskoj – kazala je Ivana Menđušić, direktorica Hotela Jadran.
Turistički radnici već nastoje preduhitriti negativna kretanja, pa se najavljuje kako će Hrvatska svojim građanima dati 50-postotni popust na razne turističke usluge kao mjeru za ublažavanje posljedica epidemije koronavirusa.
Hrvatski ministar turizma Gari Capeli je govoreći o učincima epidemije koronavirusa na hrvatski turizam, kazao da zemlja bilježi pad turističkih posjeta i broja rezervacija.
– Još smo na nuli ili neznatnom plusu u odnosu na 1. januar, ali opadamo od kraja februara – izjavio je ministar Cappelli.
Pad broja turista iz Koreje i Kine iznosi 50 do 60 posto, a u padu su i rezervacije iz SAD.
Ministar kaže je da pripremaju mjere za ublažavanje posljedica epidemije koronavirusa, s tim da je Hrvatska i dalje odredište zanimanja za turiste koji dolaze automobilom. Najavio je da će pojačati promociju hrvatskog turizma te da će mnogi hrvatski građani dobiti 50-postotni popust na razne turističke usluge.
U akciji popusta učestvuje više od 100 ponuđača smještaja, hrane, prevoza, obilaska nacionalnih parkova kao što su Plitvice i slično.