Kako “Nezavisne” nezvanično saznaju, ovo vozilo je uvezla firma iz Hercegovine koja se bavi prodajom automobila.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, najskuplje uvezeno vozilo u ovoj godini je pomenuti automobil koji je vrijedan 531.985,76 KM, a za njega je izdvojeno još dodatnih 90.459,68 KM dažbina.
Osim ovog vozila, u prva četiri mjeseca uvezeno je još nekoliko luksuznih automobila koji su vlasnike koštali po više od 200.000 KM, a među njima su Mercedes-AMG GT R vrijednosti 220.813,21 plus dažbina 37.553,55 KM, zatim Range Rover vrijednosti 215.896,25 KM i plus 74.592,16 KM dažbina.
Vrtoglavom cifrom višom od 200.000 KM u prva četiri mjeseca ove godine plaćena su i vozila Mercedes AMG GT53 4Matic+, Porsche-Carrera 4S, Mercedes AMG GT53, Mercedes G500, te Mercedes Benz G350d.
Pored motornih vozila, tokom prva četiri mjeseca uvezena su i skupocjena električna vozila, te je najskuplje takvo vozilo od početka godine uvezeno iz Njemačke, a to je Porsche-Taycan Turbo vrijednosti 242.349,20 KM i dažbina 41.222,82 KM. Nimalo manje vrijedan, takođe iz Njemačke, uvezen je i Porsche-Taycan Turbo S, kojeg je vlasnik platio 205.448,55 KM, plus dažbine 34.949,71 KM.
Iako su se tokom prva četiri mjeseca ove godine uvozila luksuzna auta, ukupan uvoz novih i polovnih vozila je pao za skoro 20.000 u odnosu na isti period prošle godine.
“Tokom prva četiri mjeseca ove godine uvezena su ukupno 12.962 nova i polovna vozila, dok je u istom periodu prošle godine uvezeno 32.058 novih i polovnih vozila”, podaci su UIO BiH.
Goran Radivojac, ekonomski analitičar, kaže za “Nezavisne” da očigledno postoji određeni sloj stanovništva u BiH koji sebi to može da priušti, te ukoliko je pošteno zarađen novac – nema se šta zamjeriti.
“Čim je uvezeno ovo vozilo i plaćen PDV i carina, nema šta da se prigovori, a druga stvar je kako postoje tako unosni biznisi u BiH da to može da se zaradi. Vjerovatno postoje, jer poznavajući način poslovanja u RS i BiH ne vjerujem da se takav auto može platiti kešom, te znači da je on plaćen s računa”, rekao je Radivojac.
On kaže da kupovina ovako skupog vozila upada u oči i smeta ljudima koji su na ivici siromaštva ili su već prevalili tu ivicu “zahvaljujući” pandemiji virusa korona.
“Ukoliko je neko pošteno zaradio taj novac, on može da radi s njim šta hoće i da priušti sebi tako nešto, a mi sad možemo samo da vjerujemo ili ne državi da je ona provjerila šta je on radio i kako je zaradio taj novac”, smatra Radivojac.
Ukupnom smanjenom uvozu novih i polovnih vozila u BiH, kako Radivojac smatra, razlog je novonastala situacija sa pandemijom, ali da to nije specifično samo za BiH, nego da je takva situacija i u Njemačkoj i drugim zemljama.
“Ljudima je ograničeno kretanje, te i oni koji imaju novca ne mogu kupovati vozila jer su fizički ograničeni da se kreću. U ovakvim situacijama dolazi i do kontrakcije potrošnje, gdje ljudi izbjegavaju da troše novac na automobile ili robu koja nije prijeko potrebna, dok se ne vidi šta će biti u budućnosti, dokad će pandemija trajati, šta će biti s platom, poslom i to je objašnjivo”, zaključuje Radivojac.
Limuzine plaćene više od 200.000 KM
- Mercedes-AMG GT R
- Range Rover
- Mercedes AMG GT53 4Matic+
- Porsche-Carrera 4S
- Mercedes AMG GT53
- Mercedes G500
- Mercedes Benz G350d