U tom je segmentu Amazon poželjan poslodavac pa su tako mnogi strani mediji analizirali njihov proces zapošljavanja i našli nekoliko savjeta koji bi potencijalnim budućim zaposlenicima mogli biti korisni.
Tokom procesa intervjua velike tehnološke tvrtke poput Amazona žele utvrditi je li kandidat prikladan za njihovu firmu, hoće li se uklopiti. Osim što testiraju tehničku vještinu izazovima kodiranja, kandidate procjenjuju kroz tzv. bihevioralne intervjue.
Jedno od najčešće postavljanih pitanja za bihevioralne intervjue je: “Zašto želite raditi u Amazonu?”
Iako se to može činiti kao jednostavno pitanje, mnogo se ljudi muči kako bi odgovorili na njega.
Mnogi softverski inženjeri žele raditi u Amazonu zbog konkurentnih plaća i pogodnosti. Ali, kad zaposlenici Amazona ili menadžeri za zapošljavanje pitaju “Zašto Amazon?”, to nije odgovor koji želite dati, jer žele vidjeti šta vas još motivira da se pridružite njihovim timovima, piše Educative.
U ovom trenutku procesa zapošljavanja poslodavac već zna za vaše radno iskustvo. Umjesto toga, ovo im je prilika da procijene jeste li prikladni za njihovu kulturu i hoćete li se u kompaniji zadržati duže vrijeme.
Zato je najbolje na ovo pitanje odgovoriti emocionalno. S emocionalnim odgovorom imate priliku razgovarati o svojim ciljevima i vrijednostima i ciljevima koji se odnose na Amazonova načela.
Prema sloganima i ciljevima za zapošljavanje koje je postavio Jeff Bezos (sada bivši izvršni direktor), Amazon traži ljude koji ulažu u tvrtku.
Dakle, šta čini dobar odgovor na ovo pitanje? Iako ne postoji jedan tačan odgovor, dobar odgovor trebao bi biti što je moguće specifičniji za Amazon i vaša iskustva. Mogli biste se dotaknuti ovih tema:
Amazonovi proizvodi: ako postoji određeni proizvod koji vas zanima, vrijeme je da to spomenete.
Ljudi: Ako poznajete zaposlenike koji su radili u Amazonu, trebali biste to spomenuti. Mogli biste razgovarati o tome kako su vas njihova pozitivna iskustva potaknula na traženje zaposlenja u Amazonu.
Vrijednosti: Ako ste veliki obožavatelj Amazonovih načela, misije ili vodstva, napomenite da se s njima blisko povezujete. Možete navesti primjere u kojima su te vrijednosti vrijedile u vašim prošlim poslovnim iskustvima. Ovo također pokazuje da ste istražili tvrtku u kojoj tražite posao (što je uvijek dobra ideja).
Prije nego što sastavite svoj odgovor na pitanje “Zašto Amazon”, važno je uskladiti svoj odgovor s 14 Amazonovih principa vodstva
Dobar odgovor će odgovarati Amazonovim vrijednostima i misiji. Očigledno, u svom odgovoru ne možete spomenuti svaki princip vodstva, ali neizravno obraćanje na dva od tri pomoći će vam da se istaknete. prneosi “Hayat“.
4 vrijednosti:
Kupci: Vođe počinju od korisnika i rade unatrag. Oni naporno rade kako bi zaradili i zadržali povjerenje kupaca. Pristup rješenjima usmjeren na korisnika uvijek je poželjan.
Vlasništvo: Vođe razmišljaju dugoročno i ne žrtvuju dugoročnu vrijednost za kratkoročne rezultate. Oni djeluju u ime cijele tvrtke. Njihov zaposlenik nikada neće reći “to nije moj posao”.
Izmislite i pojednostavite: Vođe očekuju i zahtijevaju inovacije i izume od svojih timova i uvijek pronalaze načine za pojednostavljenje. Izvana su svjesni, traže nove ideje posvuda i nisu ograničeni “ovdje ne izmišljenim”.
Vođe su u pravu: Imaju snažan sud i dobre instinkte. Traže različite perspektive i rade na tome da potvrde svoja uvjerenja.
Učite i budite znatiželjni: Vođe nikada ne završavaju učenje i uvijek nastoje poboljšati sebe.
Zaposlite i razvijajte na najbolje: Čelnici podižu ljestvicu učinka sa svakim zapošljavanjem i promicanjem. Prepoznaju iznimne talente i voljno ih usmjeravaju.
Inzistirajte na najvišim standardima: Vođe imaju neumoljivo visoke standarde – mnogi ljudi mogu pomisliti da su ti standardi nerazumno visoki. Čelnici neprestano podižu ljestvicu.
Mislite veliko: Misliti malo je samoispunjavajuće proročanstvo. Vođe stvaraju i komuniciraju hrabar smjer koji nadahnjuje rezultate.
Brzo djelovanje: Brzina je važna u poslu. Mnoge odluke i radnje mogu se poništiti i ne zahtijevaju opsežno proučavanje. Cijenimo izračunato preuzimanje rizika.
Štedljivost: Postignite više s manje. Ograničenja rađaju snalažljivost, samodostatnost i izum.
Zaslužite povjerenje: Vođe pažljivo slušaju, iskreno govore i s poštovanjem se odnose prema drugima. Glasno su samokritični, čak i kad je to neugodno.
Budite predani: Vođe djeluju na svim razinama, ostaju povezani s detaljima, često provjeravaju i skeptični su kada se mjerne vrijednosti razlikuju. Nijedan zadatak nije ispod njih.
Imajte hrabrosti: Voditelji su dužni s poštovanjem osporavati odluke kada se ne slažu sa suradnicima, čak i ako je to neugodno ili iscrpljujuće.
Donesite rezultate: Vođe se usredotočuju na ključne inpute za svoje poslovanje i isporučuju ih i na vrijeme.