Na tender za izvođače radova prijavilo se osam kompanija. Dvije, jedna kineska i jedna turska firma, lažirale su dokumentaciju za prijavu na tender koji je objavljen u septembru prošle godine te su ispale iz igre.
Radi se o najznačajnijem infrastrukturnom projektu u BiH i devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, piše portal Avaza.
Planirano je da tunel Prenj bude dug oko 11 kilometara. No, izbor izvođača radova već se itekako odužio budući da je početak gradnje bio planiran za proljeće ove godine.
Evaluacijski izvještaj poslan je EBRD-u na odobrenje i još se čeka odluka.
Tunel Prenj je tehnički najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata u historiji građevinarstva Bosne i Hercegovine. Radi se o tunelu dužine 11 kilometara, što je deveti najduži cestovni tunel u Evropi, a prvi je u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara.
Izgradnjom ovog tunela „Autocesta FBiH” od Mostara do Sarajeva uveliko će se skratiti putovanje. Poređenja radi, trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 kilometra.
Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva na nešto manje od sat vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 kilometar i uštede više od jednog sata vremena.
Tunel će biti dio dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i ključan je za povezivanje Mostara sa Sarajevom, odnosno jače unutrašnje povezivanje Bosne s Hercegovinom, što je i strateški cilj, odnosno kompletiranje izgradnje cijelog Koridora 5C kroz Federaciju BiH.