Radi o tehnički izuzetno zahtjevnom projektu po pitanjima sigurnosti, ventilacije, prometa i hidrogeologije, A upravo u hidrogeologiji ležat će i najveći izazovi prilikom gradnje
Iz Javnog preduzeće Autoceste FBiH još prije dva mjeseca najavili su kako očekuju da će radovi na najzahtjevnijoj i najkompleksnijoj građevini u istoriji građevinarstva u BiH započeti do kraja ove godine.
Tunel će se finansirati iz međunarodnih kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke, bespovratnih sredstava Evropske unije i sredstava JP AC-a FBiH.
Imat će dvije cijevi s dvije trake u svakom smjeru, a osim tunela, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu, pa se ukupna dužina s 10,4 kilometra povećava na 12 kilometara. Visinska razlika od početka do kraja iznosi 439 metara.
Projektiranje tunela povjereno je međunarodnom konzorciju na čelu sa slovenskom firmom Elea iC i na njemu je radilo oko 50 stručnjaka jer se radi o tehnički izuzetno zahtjevnom projektu po pitanjima sigurnosti, ventilacije, prometa i hidrogeologije, piše Bljesak.info.
A upravo u hidrogeologiji ležat će i najveći izazovi prilikom gradnje.
Koridor 5C povezuje Budimpeštu preko Osijeka, Doboja, Zenice, Sarajeva i Mostara s lukom Ploče te će značajno ubrzati transport roba i putnika.
Ukupne je dužine 320 kilometara, a o kompleksnosti terena na kojem se gradi najbolje svjedoči podatak da je predviđena gradnja 52 tunela, od kojih je do sada izgrađeno 14, dok je sedam u fazi gradnje.
Bude li sve u rokovima, završetak gradnje tunela Prenj trebao bi se poklopiti sa završetkom kompletnog koridora 5C, čime će BiH biti povezana s Mediteranskim koridorom, a on se proteže od Španije, preko Francuske, Italije, Slovenije i Hrvatske, pa do Mađarske.
Probijanjem tunela i izgradnjom autoceste na toj trasi putovanje između Sarajeva i Mostara trajat će sat vremena umjesto dosadašnja dva, a put koji će trebati prijeći više neće iznositi 113 nego 82 kilometra.