Pilot program će sadržati naslove nekih od najvećih američkih izdavača, a korisnici mogu očekivati do 20 sati slušanja – otprilike dvije audio knjige – mjesečno.
Spotify je prvi put počeo da nudi audio knjige prošle godine nakon što je kupio “Findavy”, platformu za audio knjige. Glavna razlika je u tome što se do sada koristio model plaćanja po preuzimanju. Međutim, kako napominje “WSJ”, korisnici su morali da kupuju audio knjige preko veb pretraživača u pokušaju da zaobiđu Appleovu proviziju od 30 odsto za kupovinu u aplikaciji. Pilot program će umjesto toga omogućiti korisnicima da preuzimaju knjige direktno u aplikaciji.
Program će se navodno uvesti u zemlje engleskog govornog područja prvo na ograničenoj osnovi, a očekuje se da će lista dostupnih naslova biti “široka”. Manje je jasno kako Spotify ima za cilj da nadoknadi izdavače, iako “WSJ” izvještaj napominje da oni mogu dobiti isplatu na osnovu toga koliko dugo korisnici provode slušajući knjige.
Kao i kod podkasta, Spotifyjev upad u audio knjige ima za cilj da pomogne u proširenju njegovih usluga izvan striminga muzike, dok istovremeno donosi više tokova prihoda. U ovom slučaju, to je očigledan izazov za Amazonovu uslugu Audible, koja ima gušenje na tržištu audio knjiga. Od 2022. Audible je držao 63.4 odsto tržišta audio knjiga, sa prodajom od oko 1.8 milijardi dolara, pišu Nezavisne.
Ovaj potez takođe dolazi kada Spotify pokušava da doda vrijednost svojim pretplatama nakon prvog povećanja cijena u više od decenije prošlog jula. Ranije ove nedjelje, korisnici Spotifya su takođe primjetili da kompanija počinje da testira postavljanje tekstova u aplikaciji iza Premium paywalla, prenosi “PCpress”.