Međutim, u suštini EM90 je Volvo samo u smislu dizajna. Sve ostalo praktično dolazi iz Kine, u vidu modela 009 kineskog brenda Zeekr, koji je kao i Volvo u vlasništvu kompanije Geely.
Činjenica je da je EM90 estetski daleko uspješniji od svog kineskog blizanca. Prije svega, karakteriše ga mirniji stil sa dobro integrisanim detaljima švedske škole dizajna.
Na prednjoj strani su prepoznatljiva svjetla i maska, sa strane dobro uklopljene alu felne prečnika do 20 inča, a pozadi svedene linije.
Već spoljašnji izgled jasno govori da je riječ o drumskoj krstarici čiji su osnovni uslovi udobnost vožnje i atmosfera dnevne sobe.
U kabinu se ulazi kroz ogromna klizna vrata sa svake strane vozila, a unutra se nalazi šest fotelja u tri reda. Svaka nudi izuzetne mogućnosti podešavanja položaja u svim pravcima, ventilisane površine i prvoklasni komfor.
Istina, ekran koji se spušta sa krova je sa 15,6 inča upola manji od dijagonale displeja iz BMW-a Serije 7, ali je sasvim dovoljan da pruži zabavu na putovanju.
Ekran multimedijalnog sistema je za nijansu manji (15,4″), a kokpit je potpuno digitalizovan.
Volvo EM90 lako može postati i soba za sastanke, kancelarija ili čak spavaća soba. Ambijentalno osvjetljenje je od pomoći u tome, ali i savršeni audio-sistem sa 21 zvučnikom marke Bowers & Wilkins.
Što se pogona tiče, pozadi je smješten elektromotor od 200 kW/272 KS koji pokreće zadnje točkove, kako bi ovaj automobil dužine čak 5,2 metara pogurao do 100 km/h za 8,3 s. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 180 km/h.
Sa druge strane, ugrađena je ogromna baterija kapaciteta 116 kWh, pa je i pored velike mase i nezahvalnog oblika karoserije, kada je riječ o aerodinamici, autonomija odlična.
Volvo ističe da je domet preko 738 km po kineskom CLTC standardu, a punjenje od 10 do 80 odsto kapaciteta baterije traje samo 30 minuta.
U budućnosti se mogu očekivati i snažnije performanse, sa dva elektromotora, za zahtjevnije korisnike.
Trenutno se EM90 nudi isključivo u Kini, po cijeni od nešto više od 818.000 juana ili nešto manje od 105.000 eura, piše Biznis.ba.