Hrvatski maloprodajni lanac Studenac, najveći trgovac mješovitom robom u zemlji po broju prodavnica, rekao je u srijedu da vidi prostora za otvaranje čak 2.500 novih prodavnica širom zemlje budući da prihvata tehnologiju za povećanje profitabilnosti i ubrzanje rasta.
Firma planira organski dodati 120 trgovina ove godine i ubrzati tempo 2024. i kasnije, rekao je Studenac u saopćenju za javnost koje prenosi SeeNews.
Studenac je utrostručio svoju trgovinsku mrežu na više od 1.200 otkako ga je prije pet godina kupio privatni dionički fond Enterprise Investors. Proširio je svoju mrežu i organski i putem akvizicija. Riječ je uglavnom o manjim prodavnicama.
Studenac je također rekao da planira povećati profitabilnost i ubrzati rast s nizom digitalnih alata koji koriste podatke za poboljšanje marži, pojednostavljenje opskrbnog lanca i omogućavanje boljih, bržih odluka o tome gdje izgraditi nova prodajna mjesta.
Alat za analizu lokacije (LAT), na primjer, pomaže upraviteljima u odabiru novih lokacija trgovina. Koristi podatke poput demografskih podataka, prometnih veza i prisutnosti konkurencije kako bi identificirao obećavajuće lokacije. S algoritmima, pojednostavljuje proces donošenja odluka za investicijski odbor, ubrzavajući odobravanje i otvaranje novih trgovina.
– S ovakvim tempom rasta, ručni proces odabira lokacije koji smo koristili u prošlosti bio je jednostavno prespor da bismo ga pratili – izjavila je Nina Mimica, glavna direktorica za inovacije Studenca.
Firma također prihvata automatizaciju kako bi podržala svoje logističke procese, s alatom koji pomaže upraviteljima trgovina odlučiti koje proizvode naručiti svaki dan na temelju raznih faktora, uključujući trendove prodaje, promocije, ograničenja skladišta i vremenske prognoze.
Sistem je do sredine novembra uveden u 110 trgovina, a do kraja godine koristit će ih ukupno 410. Početni rezultati pokazuju veću dostupnost proizvoda, s manje slučajeva nestanka zaliha i manje viška zaliha.
Studenac je partner s Infobipom, hrvatskim pionirskim tehnološkim divom i globalnim liderom u višekanalnom razgovornom slanju poruka, koristeći WhatsApp za uključivanje u razgovore s kupcima i dijeljenje pojedinosti poput radnog vremena trgovina i dostupnosti proizvoda, piše biznisinfo.