Od 80 posto korisnika interneta u našoj zemlji, u online trgovinama kupuje svega 39 posto, pokazuju rezultati istraživanja Asocijacije za internet trgovinu “eComm”.
Edin Halilović iz ove asocijacije kaže: “Neće biti iznenađenje ako kažemo da je stopa usvajanja online trgovine manja nego u regionu. Online trgovina u BiH je zastupljenija u malim gradovima u odnosu na urbane sredine jer dobar dio biznisa nije zastupljen, pa ljudi ako hoće da kupuju moraju da dođu u Sarajevo, Banja Luku, Mostar, a ako isti ti ponuđači imaju sajtove, oni će poručiti da im dođe na vrata.”
Iako mlađi imaju više povjerenja u kupovinu putem interneta, zanimljivo je da oni stariji više “pazare” i u virtuelnim prodavnicama najčešće kupuju garderobu. U vrhu najtraženijih proizvoda online su i mobilni telefoni, računari i sportska oprema.
“Starija populacija za koju mislimo da ne vlada ‘smartfonima’ pokazala se kao značajniji dio tržišta, a to opet iz razloga kupovne moći jer mlađa populacija ima limitirane prihode”, kaže Halilović.
Nepovjerenju u online kupovinu doprinosi i to što je u ovoj oblasti registrovan i veliki broj prevara.
Predsjednik Udruženja potrošača Zvono Bijeljina Jovan Vasilić dodaje: “To je najveći problem, što ljudi kupe, ne znaju od koga su kupili ni kome da vrate. Najveći je problem što mi stalno dobijamo prigovore, žalbe da imaju problem, zovu telefonom, onog momenta kad dobiju robu i daju pare, više im se taj od kog su kupili ne javlja, nema ga…”
Interes potrošača je prepoznat, popularnost raste, ali je povjerenje problematično, zaključuju naši sagovornici. Zbog toga je loptica u dvorištu trgovaca, ali i nadležnih, čiji je zadatak urediti ovu oblast i pružiti sigurnost kupcima, piše BHRT.