“Kako bismo pojasnili ovo pitanje, korisitit ćemo se referencama iz poznate vjerske literature, koristeći Hanefijski fikh I, Abdulhamid Mahmud Tuhmaz, djelo od Jusuf El-Qardavija, Propisi o postu. Također ćemo konsultirati fetve zvaničnog fetve emina Islamske zajednice u BiH, muftije Enesa Ljevakovića, te neke druge priznate tekstove naših znamenitih fakiha”, navodi se u tekstu mualime Šejla Mujić Kevrić koju je objavio Preporod.
Bolesnik, putnik = trudnica i dojilja?
Jusuf el-Qardavi, u Propisi o postu, trudnice i dojilje spominje u dijelu knjige pod naslovom „Ko nije dužan postiti?“
„Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti. Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate…“ (El-Beqare, 185.)
“Pod bolesnikom se u ovom slučaju podrazumijeva bolesnik za čiju bolest postoji nada za ozdravljenje. Kako odrediti koje su to bolesti? Za njih se saznaje na jedan od dva načina: Na osnovu vlastitog iskustva, na način da čovjek pokuša postiti jedan ili više dana te osjeti probleme ili pojačane tegobe, ili na osnovu iskustva drugih, pouzdanog ljekara specijaliste koji je u isto vrijeme pouzdan vjernik koji će nam iskreno reći da li smo u mogućnosti da postimo.
Bolesniku je znači dopušteno mrsiti, a ako se zamuči i bude ipak postio trpeći probleme i bolove, taj post ne spada u dobra djela, jer bolest je sigurno preči razlog za mršenje od puta, a putniku je dopušteno mrsiti. Nije bez razloga Allah prvo spomenuo bolesnika, pa tek putnika, jer je bolest preča od puta. Shodno Kur’anu, bolesnik će te dane napostiti, i nema potrebe da se muči, jer ga Allah ne duži.
Prema analogiji, svi islamski pravnici složni su u tome, da trudnica i dojilja spadaju u kategoriju bolesnika koji se nada ozdravljenju, te shodno tome, nije obavezan postiti, ali će propuštene dane napostiti”, navodi mualima.
Trudnica i post
“Žena je u prilici da nosi plod, o čemu Kur’an kaže sljedeće: „Majka ga nosi, a njezino zdravlje trpi…“ (Lukman, 14.)
U tome stanju kod žene se javlja mučnina, nelagoda, poteškoće i bolovi koje ona devet mjeseci strpljivo podnosi, jer ona je ustvari sretna i zadovoljna, svjesna Božijeg dara na trudnoći. Međutim, iz svega kazanog zaključujemo; trudnica žrtvuje svoje zdravlje, te nije u stanju uvijek s lahkoćom da podnosi to stanje. Neke žene imaju posebno teške trudnoće i prema medicinskim pravilima spadaju u kategoriju bolesnika, mjesecima ležeći u bolnici ili kod kuće, čuvajući svoj plod i svoje zdravlje. Druge trudnice lakše podnose stanje trudnoće, ali ipak ne toliko da sebi mogu priuštiti situacije u koje se upuštaju žene koje nisu trudne.
Post nije i ne smije biti poteškoća, jer ga Allah nije propisao da nam oteža, nego da se putem posta približimo Njegovoj ljepoti, Uzvišenosti, da Ga putem posta obožavamo, da se u suštini, tokom tog procesa osjećamo ugodno, mirno i spokojno. Ovo ne znači da su trudnice lišene dostizanja ovih duhovnih stepenica, nego da su samo ograničene na druge ibadete tokom mjeseca posta, što ne smanjuje mogućnost duhovnog zadovoljstva”, piše mualima.