I to nakon što je tvrtka agresivno smanjila cijene na svom najvećem inozemnom tržištu kako bi vratila potrošače koji aktivno traže povoljne cijene u slabom gospodarstvu.
Isporuke mobilnih telefona stranih brendova u Kini, od kojih su velika većina iPhone uređaji, porasle su 52% u travnju na 3,489 milijuna jedinica. Izvor su izračuni CNN-a temeljeni na podacima koje je u utorak objavila Kineska akademija informacijske i komunikacijske tehnologije (CAICT).
Povećanje je veliko ubrzanje u odnosu na rast od 12% zabilježen u ožujku kod pametnih telefona stranih brendova, prema prethodnim podacima CAICT-a.
Global Times, državni tabloid poznat po svojim patriotskim stavovima i promicanju kineskih tvrtki, opisao je oporavak kao “impresivan”.
Apple je imao težak početak 2024. u Kini
U prvom kvartalu izgubio je prvo mjesto na tržištu pametnih telefona u zemlji. Jer su isporuke pale za 19%, prema izvješću Counterpoint Researcha. Apple je pretrpio udarac zbog rastuće konkurencije lokalnih brendova, uključujući Huawei. Prodaja Huaweija porasla je za gotovo 70% u istom razdoblju zahvaljujući uspješnom lansiranju serije Mate 60.
Gospodarski pad, uključujući pogoršanje izgleda za posao i prihode, potaknuo je kineske potrošače da stegnu remen i traže popuste na sve, od hrane do automobila.
Ali prodaja iPhonea počela se oporavljati u ožujku nakon što su Apple i njegovi maloprodajni partneri smanjili cijene, prema podacima CAICT-a.
Smanjenje cijena se u zadnje vrijeme intenziviralo. Prošlog je tjedna Apple rekao da će sniziti cijene nekih svojih pametnih telefona na Tmallu za čak 23% do 28. svibnja. Tmall je stranica slična Amazonu u vlasništvu Alibabe. Slična su sniženja napravljena na JD.com, još jednom velikom stranica za e-trgovinu.
Popusti kao dio kampanje
Popusti bez presedana bili su dio kampanje pokrenute tijekom godišnjeg festivala kupnje “618”. Drugi je to najveći festival online kupnje u Kini u godini, i obično traje od kraja svibnja do sredine lipnja.
Nakon popusta, iPhone 15 sada je u istom cjenovnom rangu kao pametni telefoni Xiaomi i Huawei.
Ogromna smanjenja su “jedini način” da Apple obrani svoj tržišni udio u Kini, rekli su Jefferiesovi analitičari ranije ovog tjedna.
“Vjerujemo da je Apple stvorio značajan cjenovni pritisak na lokalne brendove. Posebno Huaweijeve vodeće modele“, rekli su.
To će Appleu pomoći da povrati izgubljeni tržišni udio. Ali će također vjerojatno izvršiti pritisak na svoje konkurente da dodatno smanje cijene.
“Popusti na vrhunske modele mogli bi se proširiti na treći kvartal 2024., pritiskujući marže svih proizvođača pametnih telefona”, dodali su, piše financa.