Cilj je proizvodnja električnog vozila za evropsko tržište po cijeni od oko 20.000 evra, navodi se u saopštenju i dodaje da je svjetska premijera planirana za 2027. godinu.
“Riječ je o osnovnoj električnoj mobilnosti iz Evrope za Evropu. Kombinujemo jasnu posvećenost Evropi kao industrijskoj lokaciji, evropsku industrijsku politiku i na kraju djelujemo u interesu evropskih kupaca“, rekao je izvršni direktor “Folksvagena” Oliver Blume.
Projekat nazvan “ID.1” dolazi u trenutku kada kineski rivali, od kojih pojedini imaju prednost u vidu nižih troškova za 30 odsto u odnosu na zapadne konkurente, pokušavaju da osvoje udio na evropskom tržištu i napadnu etablirane proizvođače automobila na njihovom terenu.
Volkswagen je saopštio da će se u realizaciji projekta osloniti na visok stepen lokalizacije u Evropi, čime će se eliminisati lanac trasportovanja komponenti i smanjiti ugljenične emisije.
Prošle sedmice, njemački gigant je objavio da evropska industrija ima između dvije i tri godine da se pripremi za prijetnju od konkurencije i upozorio da je doveden u pitanje sam opstanak evropskog automobilskog sektora.
Volkswagen trenutno provodi mjere štednje i smanjenja troškova u vrijednosti od deset milijardi evra do 2026. godine.
Šef automobilske marke Tomas Šefer rekao je da će, uprkos niskoj cijeni, planirani početni model postaviti standarde u pogledu tehnologije, dizajna i kvaliteta, iako su porasli troškovi za energente, sirovine i rad.
“Jedno je jasno: elektromobilnost iz Evrope za Evropu može da uspije samo uz političku podršku i konkurentne okvirne uslove“, rekao je Šefer, piše capital.