Rekao je izvršni direktor Jim Farley tijekom Aspen Ideas Festivala, piše financa.
Farley nije objavio mnogo drugih detalja o vozilu, koje razvija Fordov tim “skunkworks”. Ali je rekao da se očekuje da će njegovi glavni konkurenti biti kineski proizvođači automobila kao što je BYD i očekivani početni automobil američkog lidera u proizvodnji električnih vozila Tesle.
Farley je rekao da se Ford prvo usredotočuje na manja električna vozila umjesto na veće potpuno električne kamione i SUV-ove, koji su povijesno bili motori na plin koji su profitirali za tvrtku, jer takva vozila “nikada neće zaraditi”.
“Morate napraviti radikalnu promjenu kao proizvođač automobila da biste došli do profitabilnog EV-a. Prva stvar koju moramo učiniti jest sav naš kapital usmjeriti prema manjim, pristupačnijim električnim vozilima. To je radni ciklus za koji smo sada utvrdili da se stvarno podudara. Ova velika, ogromna, enormna električna vozila, nikad neće zaraditi. Baterija je 50.000 dolara. Baterije nikada neće biti pristupačne.”
Fordov glasnogovornik kasnije je pojasnio da je Farley mislio na velika vozila kao što su Super Duty modeli tvrtke ili vozila koja zahtijevaju masivne baterije za postizanje značajnih EV dometa od 500 milja. Nije mislio na one kao što je Fordov trenutni potpuno električni F-150 Lightning pickup ili električna vozila sljedeće generacije.
Ford je ranije ove godine rekao da odgađa proizvodnju velikog SUV-a s tri reda u tvornici u Kanadi za 2027. u odnosu na svoj početni plan za 2025. Također je odgodio pickup sljedeće generacije, kodnog naziva “T3”, s kraja 2025. na 2026.
Farley je u petak ponovio da će Fordova vozila sljedeće generacije biti isplativa.
Također je rekao da se Amerikanci moraju “ponovno zaljubiti” u male automobile umjesto u veće. Što je iznenađujuća izjava jer Fordov profit dolazi od kamiona i s obzirom na to da su američki proizvođači automobila povijesno imali problema zarađivati na malim modelima.
“Moramo se ponovno zaljubiti u manja vozila. To je izuzetno važno za naše društvo i za usvajanje električnih vozila,” rekao je Farley. “Jednostavno smo zaljubljeni u ova čudovišna vozila, a volim ih i ja, ali veliki je problem s težinom.”
Fordova EV jedinica izgubila je 1,32 milijarde dolara tijekom prvog kvartala ove godine na 10.000 veleprodajnih vozila, piše CNBC. Dok jedinica također uključuje posao povezan s električnim vozilima kao što je softver. Ti gubici jednaki su gubitku od 132.000 USD po vozilu koje jedinica proda.
Farley je rekao da je ključno za Ford da proizvodi profitabilna EV u sljedećih pet godina dok se kineski proizvođači automobila nastavljaju širiti globalno.
“Ako ne možemo zaraditi na električnim vozilima, imamo konkurente koji imaju najveće tržište na svijetu, koji već dominiraju globalno, već postavljaju svoj lanac opskrbe diljem svijeta”, rekao je. “A ako ne napravimo profitabilna električna vozila u sljedećih pet godina, kakva je budućnost? Ostat ćemo samo u Sjevernoj Americi.”