Auto

Novo pravilo za vozače: Bez ovoga više nećete moći na put

Volkswagen je već vratio fizičke komande na volan novog Tiguana, dok Tesla uvodi dodatak treće strane – Ctrl-Bar, sa fizičkim tasterima za upravljanje

Svi novi automobili koji se prodaju u Evropi od januara 2026. godine, morat će imati fizičke tastere za osnovne funkcije.

To se odnosi na sirene, brisače, svjetla za opasnost i kontrolu klime, a sve to ukoliko žele da dobiju maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost od strane Euro NCAP-a, saopćila je ova organizacija.

Odluka je donesena nakon porasta broja saobraćajnih nesreća izazvanih odvraćanjem pažnje vozača uslijed korištenja kompleksnih ekrana osjetljivih na dodir, koji dominiraju u savremenim automobilima. Stručnjaci upozoravaju da dodirni interfejsi mogu vozaču odvući pažnju čak i do 40 sekundi – dovoljno da vozilo pređe više od jednog kilometra bez potpune kontrole.

Testovi pokazuju prednost fizičkih komandi
Studija švedske kompanije Vi Bilagare (Bilägare) uporedila je 11 modernih automobila sa ekranima osjetljivim na dodir i jedan stariji model – Volvo V70 iz 2005. godine.

Rezultat: dok su osnovne funkcije u starom Volvou aktivirane za svega 10 sekundi, savremeni modeli zahtjevaju u prosjeku 24,7 sekundi – a u najgorem slučaju (MG Marvel R) čak 44,9 sekundi.

Auto-industrija priznaje greške
Mnogi proizvođači već reaguju. Šef dizajna Hyundaija, Sangjup Li, izjavio je da kompanija zadržava fizičke tastere iz sigurnosnih razloga, jer su jednostavniji za upotrebu u vožnji.

Volkswagen je već vratio fizičke komande na volan novog Tiguana, dok Tesla uvodi dodatak treće strane – Ctrl-Bar, sa fizičkim tasterima za upravljanje klimom.

Problemi i sa drugim naprednim funkcijama
Prema istraživanju J.D. Power-a, broj pritužbi korisnika na kvalitet novih automobila je na rekordno visokom nivou – najviše zbog sistema za pomoć u vožnji i konekcije sa Android Auto i Apple CarPlay.
Povlačne kvake, bežični punjači i druge inovacije također su često meta kritika, jer u određenim situacijama mogu čak otežati intervenciju spasilaca.

Iako preporuke Euro NCAP-a nisu zakonski obavezujuće, ocjene nezavisne organizacije imaju veliki uticaj na reputaciju proizvođača širom sveta – i industrija ih shvata ozbiljno.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
✖
Na vrh