Godina 2022. bila je izazovna godina na tržištu automobila, kako novih, tako i rabljenih. Automobilska industrija se još nije oporavila od pandemije, a u posljednjih 12 mjeseci dogodilo se mnogo uzbudljivih stvari. carVertical, platforma za provjeru povijesti automobila, donosi informacije i najzanimljivije statistike za 2022. godinu.
Uz pomoć ove platforme, u 2022. godini otkriveno je više od 1,4 milijuna slučajeva oštećenja. Najveći procijenjeni račun za popravak odnosio se na Ferrari 812 Superfast, s nevjerojatnim iznosom od gotovo 300.000 eura. Ukupna šteta otkrivena prošle godine iznosi gotovo 5,1 milijardi eura.
Na vrhu popisa brendova automobila s najviše oštećenja nalazi se američki Buick. Tijekom prošle godine, 78,1 posto Buick automobila provjerenih na platformi imalo je zapise o oštećenjima. Na četvrtom je mjestu BMW s 48.2 posto oštećenih modela.
Na carVerticalu je otkriveno više od 1.100 ukradenih vozila. Iako je stvarni opseg krađe vozila mnogo veći, takvi automobili obično kruže crnim tržištem. Izuzetno je rijetko da ukradeni automobili ponovno dođu na tržište automobila, ali više od tisuću slučajeva dokazuje da je još uvijek moguće naletjeti na vozilo koje bi moglo biti ukradeno.
Više od 50 posto uočenih ukradenih automobila proizvedeno je između 2014. i 2019. godine. No, vozila najpopularnija među lopovima proizvedena su 2017. (9,7 posto svih ukradenih vozila pronađenih na platformi za provjeru povijesti). Najpopularniji brendovi među ukradenim automobila su Mercedes-Benz (14,7 posto svih ukradenih vozila), BMW (14,4 posto), Audi (10,4 posto), Ford (7,8 posto) i Volkswagen (6,8 posto).
Tijekom prošle godine otkriveno je više od 7,4 milijardi vraćenih kilometara. U prosjeku je 15,2 posto automobila imalo lažna očitanja kilometraže. Zato je skrivanje stvarne kilometraže jedan od najozbiljnijih problema na tržištu rabljenih automobila, što dovodi do značajnih financijskih problema prilikom posjedovanja takvih vozila.
Prema platformi, kupci vozila proizvedenih između 2010. i 2013. godine imaju najveći rizik za kupnju automobila s vraćenom kilometražom. Gotovo svako deseto vozilo proizvedeno 2011. godine ima lažnu kilometražu (9,2 posto svih vozila), a riskantni su i automobili proizvedeni 2012. i 2013. godine, s 8,6 posto i 7,9 posto vozila s vraćenom kilometražom.
Podaci pokazuju da su pet najpopularnijih brendova automobila provjerenih na ovoj platformi prošle godine bili BMW (15,8 posto), Volkswagen (14,5 posto), Audi (12,3 posto), Mercedes-Benz (8,6 posto) i Ford (5,0 posto).
Ovo nije prvi puta da je BMW na prvom mjestu zbog svoje popularnosti, posebno među mlađom publikom. Štoviše, kada su u pitanju najpopularniji specifični modeli, najpopularniji automobili na platformi su BMW serije 3, Volkswagen Golf, BMW serije 5, Volkswagen Passat i Audi A4.
Što se tiče najpopularnijih boja automobila na carVerticalu, očita je dominacija tri boje. Najpopularniji provjereni automobili bili su crne boje (24,6 posto svih automobila), sivi (20,3 posto) i bijeli (14,2 posto), a slijede ih plava vozila (10,3 posto).
U istraživanju su analizirane informacije iz 27 različitih zemalja: Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Rumunjske, Litve, Latvije, Estonije, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Ukrajine, Češke, Poljske, Bugarske, Srbije, Švedske, Švicarske, Danske, Finske, Australije i Meksika.