Izvršni direktor Oliver Blume rekao je uposlenicima u srijedu da kompanija mora prekinuti tri decenije staro obećanje o zaštiti radnih mjesta koje bi zabranilo otpuštanja do 2029. godine.
Izjave su izazvale bijes među predstavnicima radnika i zabrinutost među njemačkim političarima.
Menadžment kaže da osnovni brend kompanije koji nosi ime kompanije treba da postigne uštedu od deset milijardi eura do 2026. Nedavno je postalo jasno da odjel Volkswagen putničkih automobila nije na pravom putu da to učini nakon što se oslanjao na penzionisanje i dobrovoljne otkupe kako bi smanjio radnu snagu u Njemačkoj.
S obzirom na to da je evropsko tržište automobila manje nego prije pandemije koronavirusa, Volkswagen kaže da sada ima više tvorničkih kapaciteta nego što mu je potrebno – a nošenje nedovoljno korištenih montažnih linija je skupo.
“Evropljani kupuju oko dva miliona automobila godišnje manje nego prije pandemije 2019., kada je prodaja dostigla 15,7 miliona”, rekao je glavni finansijski direktor Arno Antlitz.
Budući da Volkswagen ima otprilike četvrtinu evropskog tržišta, to znači da nam nedostaje 500.000 automobila, što je ekvivalent za oko dvije fabrike, rekao je Antlitz radnicima.
Volkswagen grupa, čijih 10 brendova uključuje SEAT, Škodu, CUPRA i komercijalna vozila, ostvarila je operativni profit od 10,1 milijardu eura u prvoj polovini ove godine, što je 11 posto manje u odnosu na prošlu godinu.
Svjetski proizvođači automobila su u bici za budućnost, trošeći milijarde kako bi se okrenuli ka električnim automobilima sa nižim emisijama u utrci u pronalaženju vozila koja su konkurentna po cijeni i koja imaju dovoljan domet da uvjere kupce da ih kupe.
Kina ima desetine proizvođača automobila koji proizvode električne automobile jeftinije od njihovih evropskih ekvivalenata. Ti automobili se sve više prodaju u Evropi.
Profit je takođe opao u njemačkom BMW-u i Mercedes-Benzu zahvaljujući istim pritiscima.
Volkswagen ima 10 fabrika za montažu i dijelove u Njemačkoj, gdje je smješteno 120.000 od 684.000 radnika širom svijeta. Kao najveći evropski proizvođač automobila, kompanija je simbol prosperiteta potrošača i ekonomskog rasta zemlje nakon Drugog svjetskog rata, piše Biznis.