Prosječna starost vozila u Bosni i Hercegovini je 17 godina, dok je više od 50 posto automobila ispod eko-standarda EU. Još prije osam godina ukinuta je odluka o uvozu automobila starijih od sedam godina, a tu odluku trebalo je da prati trend uvođenja euronormi za uvezena vozila, piše “Radio Slobodna Evropa“.
No, prema riječima Harisa Muratovića, predsjednika Udruženja zastupnika i uvoznika novih automobila u BiH, nije se radilo kako je trebalo, zato sada postoje posljedice.
“Prošle godine je, na primjer, prosjek uvezenih vozila viši od devet godina starosti, sa rekordnim brojem uvezenih polovnih automobila, dakle blizu 67.500 polovnih automobila, a 10.500 novih. Taj trend u korist starijih i rabljenih vozila se znatno povećava, a jedan od razloga je taj što zapadne zemlje, naravno, žele da protjeraju ove starije automobile, pogotovo dizele i nalaze tržišta, kao što je tržište Bosne i Hercegovine i ostatka Balkana, kao pogodno tlo da ta stara vozila ovdje nama isporuče“, kaže Muratović, te napominje da BiH već ima najstariji vozni park u Evropi.
Neki rješenje vide u boljoj kontroli:
A neki konstatuju:
Šta mislite o odluci da se u BiH od maja više neće moći uvesti polovna vozila ispod oznake Euro 5? Koja je najmanja dozvoljena euronorma za vozila tamo gdje vi živite? Mislite li da viša euronorma za vozila utiče da se smanji zagađanje?