Prema evidenciji UIO, lani je u BiH uvezeno sedam četvorotočkaša na električni pogon iz Njemačke, Poljske, Kine i SAD, odakle je stigla “tesla” vrijedna više od 220.000 KM. U BiH je tokom 2017. stiglo deset električnih automobila, a najskuplji među njima takođe je bio model “tesla”, koji je plaćen oko 294.000 KM, prenosi indikator.
Predsjednik Udruženja ovlašćenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH Haris Muratović kaže da će u drugoj polovini godine na tržištu biti dostupni potpuno novi modeli električnih četvorotočkaša.
– Novi električni automobili će imati šasiju potpuno podređenu električnom motoru, za razliku od dosadašnjih vozila, koja su na neki način predstavljala prelaznu varijantu. Ta vozila imaće duži domet, u prosjeku do 500 kilometara, a očekuje se i pad njihove cijene, što bi trebalo da utiče na povećanje uvoza – rekao je Muratović, izvijestio je Glas Srpske.
Istakao je da mnogi vjerovatno čekaju i najavljeno ukidanje carine na uvoz električnih automobila, te iz tog razloga ove godine nije bilo uvoza.
Muratović pojašnjava da bi ukidanje carina bila jedna vrsta stimulacije, po uzoru na zemlje EU, koje mnogo investiraju u smanjenje zagađenja u oblasti transporta na način da stimulišu nabavku električnih automobila, vraćaju kupcima PDV i tome slično.
Ministarstvo spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH u tehničkom mandatu pripremilo je u januaru prijedlog odluke o privremenoj suspenziji i smanjenju carinskih stopa na uvoz novih vozila do kraja godine i automobila na električni pogon, koja predviđa smanjenje sa pet na nultu carinsku stopu na automobile na električni pogon.
Haris Muratović ističe da BiH još nema ni dovoljno javnih punionica za automobile na električni pogon.
– Banjaluka je jedan od prvih gradova u BiH koji je postavio javne punionice, čak šest, u Doboju