U periodu od 2004. do 2013. godine, ovi proizvođači automobila redovno su se sastajali sa proizvođačima čelika i drugim kompanijama u lancu dobavljača radi dogovaranja jednakog iznosa nadoknade na nabavnu cijenu čelika, saopštila je danas Kancelarija za suzbijanje kartelskih aktivnosti, prenosi Reuters.
Nezakonite cijene, proistekle iz kartelskog dogovaranja, plaćane su najmanje do 2016. godine, dodaje se u saopštenju.
Njemačke automobilske kompanije su prihvatile razrezane kazne.
Iz BMW-a su naveli da će platiti kaznu od 28 miliona eura, a portparolka Dajmlera je izjavila da će ta kompanija morati da plati 23,5 miliona eura, prenosi “Tanjug”.
To znači da gotovo polovinu od ukupno izrečene kazne, odnosno 48,5 milione eura, treba da plati najveći njemački proizvođač – Volkswagen.
Ta kompanija je odbila da komentariše visinu kazne, ali je pozdravila završetak istrage o kartelskom dogovaranju.
Antimonopolski regulator je naveo da nabavna cijena proizvoda od čelika na koje je kartel uticao, a koji se koriste za proizvodnju radilica, zupčanika i šipki za upravljački sistem, čini manje od jedan posto konačne vrijednosti automobila.