U najmnogoljudnijoj zemlji svijeta 2019. je bilo 2,58 miliona električnih automobila, u Evropi 970.000 i u SAD 880.000, podaci su Međunarodne agencije za energiju.
Osim toga, u Kini postoji najveći broj stanica za punjenje baterije vozila u odnosu na ostatak planete, a taj broj se povećava i čini 82 odsto od ukupnog povećanja broja takvih stanica svijetu.
U Kini se proizvode električni automobili vrhunskog kvaliteta i postali su vrlo konkurentni na tržištu, a kao primjer za to može se navesti Xpeng P7 koji je sličan Teslinom modelu 3.
Od nula do stotinu kilometara na sat P7 ubrzava za samo 4,7 sekundi i ima vrlo atraktivan dizajn, a njegova cijena je 36.000 dolara.
Ovo nije jedini kineski električni automobil koji je konkurentan onima iz ostatka svijeta, jer su tu i drugi modeli koji su konkurencija u drugim automobilskim segmentima.
Niža cijena, sve bolji kvalitet i atraktivniji dizajn nisu jedine prednosti kineskih automobila, nego postoje i drugi faktori koji ih čine sve konkurentnijim, a jedan od njih je taj da je Kina najveći proizvođač litijuma u svijetu – resursa potrebnog za proizvodnju baterija.
SAD proizvode samo dva odsto litijuma u odnosu na ostatak svijeta.
Forbes procjenjuje da će sadašnja politika zapadnih zemalja onemogućavati dominaciju kineskih električnih vozila i u ovom dijelu planete, ali je pitanje kada će se to promijeniti, odnosno koliko su održive protekcionističke politike, prenosi indikator.