Problemi sa kvačilom se neće odmah pojaviti, što otežava otkrivanje kvara.
U okolnostima normalne vožnje kvačilo će izdržati do 100 hiljada kilometara, pre nego što polako počne da pokazuje znake neispravnosti.
Zbog sporog trošenja kvačila, vozači to ne primećuju, pa se vremenom navikavaju na prve znakove njegove istrošnosti. Koliko dugo kvačilo to može da izdrži, zavisi od ponašanja vozača, odnosno od načina vožnje.
Ako broj obrtaja raste dok vozite, a sa njima ne raste i brzina vozila, znaćete da vam kvačilo proklizava.
Ako papučica kvačila stoji visoko – to je znak da je kvačilo već istrošeno, prenose Nezavisne. Ako kod otpuštene papučice kvačila čujete da ležaj “škripi”, i to može da bude znak da ćete uskoro imati troškove.
Sa pritisnutom papučicom kvačila, delovi sistem prenosa podvrgnuti su povećanom pritisku. S druge strane, neki stručnjaci smatraju da samo držanje noge, bez pritiskanja papučice, umiruje vozača. Prema takvom tumačenju, za ceo sklop kvačila tokom njegovog životnog veka ta vrednost je toliko zanemariva da to ne bi trebalo da vas brine, prenosi telegraf.