Na ivicama stakla u automobilima i autobusima često možemo videti crnu liniju i iznad nje crne tačkice. Iza toga se krije zanimljiva priča.
Od 1950-ih na ovamo proizvođači automobila počeli su da koriste lepak kako bi prozor bio stabilan i to je bilo bolje rešenje od metalne podloge. Lepak je bio sigurniji, ali ipak nije bio estetski zadovoljavajuć.
Crna boja je zapravo keramička boja, a služi da sakrije lepak. Osim toga, boja je zapečena što znači da je neuništiva. Ona služi da drži prozor na mestu i pritom sakriva lepak,piše Novi.
Što se tiče tačkica, one su tu da izvrše estetski prihvatljiv prelaz iz debelih crnih linija u prozirnost stakla. Tačke nisu nasumično postavljene. One postaju sve ređe što su udaljenije od crne linije.
Međutim, čak ni točkice nisu samo za ukras. Njihova druga svrha, osim vizuelnog, je kontrola temperature. Kako bi staklo prilikom izrade moglo da se savije, zagreva se. Staklo obojeno u crno zagreva se brže od ostatka, a tačkice su tu da raspodele toplotu malo ravnomernije, što sprečava pucanje.