Aktuelno

Audi najavio kraj proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem: Od 2026. će lansirati samo potpuno električne modele

Proizvođač iz Ingolstadta će postupno ukidati proizvodnju motora s unutarnjim izgaranjem do 2033., jer želi postići neto nultu emisiju najkasnije do 2050. godine

Audi quatro - Screenshot/YouTube

Audi je objavio kako će proizvodnja njihovog konačnog potpuno novorazvijenog modela motora s unutarnjim izgaranjem započet za samo četiri godine. A počevši od 2026. godine, premium marka na svjetsko će tržište lansirati samo nove modele koji se napajaju isključivo električnom energijom. Kao dio svog strateškog prestrojavanja, tvrtka ubrzava prijelaz na e-mobilnost. Proizvođač iz Ingolstadta će postupno ukidati proizvodnju motora s unutarnjim izgaranjem do 2033., jer želi postići neto nultu emisiju najkasnije do 2050. godine.

Izvršni direktor Audija Markus Duesmann je na konferenciji Climate Neutrality Foundation izjavio: ‘Audi je spreman učiniti svoj odlučujući i snažan korak u električno doba.’

Da podsjetimo, ovaj njemački proizvođač premium automobila trenutno ima na tržištu ovih 8 potpuno električnih modela: Audi e-tron GT quattro, Audi RS e-tron GT, Audi e-tron, Audi e-tron Sportback, Audi e-tron S, Audi e-tron S Sportback, Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron.

Kroz našu inovativnu snagu pojedincima nudimo održive i ugljično neutralne mogućnosti mobilnosti’, nastavio je Duesmann. ‘Ne vjerujem u uspjeh zabrana. Vjerujem u uspjeh tehnologije i inovacija.’ O točnom datumu prestanka proizvodnje motora s unutrašnjim izgaranjem u Audiju na kraju će odlučiti kupci i zakoni. Tvrtka očekuje kontinuiranu potražnju u Kini i nakon 2033. godine, zbog čega bi tamo mogla biti ponuda automobila s motorima sa unutrašnjim izgaranjem koji se proizvode lokalno.

Istodobno, Audi će značajno proširiti svoju paletu potpuno električnih modela. S novim modelima e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi već ove godine lansira više električnih automobila nego modela s motorima sa unutrašnjim izgaranjem. Do 2025. godine marka želi imati više od 20 e-modela u svojoj proizvodnoj paleti. ‘Ovim putokazom stvaramo jasnoću potrebnu za odlučan i snažan prijelaz u električno doba. Šaljemo signal da je Audi spreman’, rekao je Duesmann.

Širenje široko rasprostranjene infrastrukture za punjenje i obnovljivih izvora energije također je presudno za povećanje e-mobilnosti i njezino prihvaćanje od strane društva. Audi je aktivno uključen u oba područja. Na primjer, prije samo nekoliko tjedana tvrtka iz Ingolstadta predstavila je pilot projekt čvorišta punjenja Audi kao svoje vrhunsko rješenje za punjenje sa rezervacijskim sustavom i dnevnim boravkom. Povrh toga, proizvođač automobila udružio se s dobavljačima energije kako bi promovirao širenje obnovljivih izvora energije.

Audi će također uložiti sve svoje napore u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem do njegovog konačnog ukidanja, daljnjim poboljšanjem postojećih generacija radi postizanja veće učinkovitosti uz velike koristi za kupca. Kao takvo, jedno je sigurno: ‘Audijev posljednji motor s unutarnjim izgaranjem bit će najbolje što smo ikad izgradili’, rekao je Duesmann, prenosi tportal.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh