Koliko su se zaista povećale cijene automobila u posljednjih 18 godina? Analitičari u JATO Dynamicsu proučavali su kataloške cijene novih vozile u periodu od 2002. do 2020. godine u dva popularna segmenta – malih i kompaktnih automobila.
Rezultat njihovog istraživanja je da su prosječne prodajne cijene malih (potkompaktnih) automobila, kao što su Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Renault Clio ili Opel Corsa porasle čak 59 odsto u posljednjih 18 godina.
Prema podacima koje je analizirao JATO, početkom dvijehiljaditih potkompaktni automobili koštali su u prosjeku 13.000 eura, a 2020. gotovo 21.000 eura.
Cijene kompaktnih automobila u istom periodu su takođe drastično skočile.
Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Megane, Opel Astra i slični modeli koštali su 2002, u prosjeku, 18.400 eura. U 2020. cijena im je gotovo 30.000 – što je povećanje od oko 63 procenta.
Modeli sa alternativnim pogonskim sistemima (elektrifikovane verzije – hibridi) takođe su doprinijeli ovom rastu. Ako bi se samo gledale cijene verzija sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, porast u kompaktnom, C segmentu iznosio je oko 56 procenata.
Naravno, rastu cijena su doprinijele i brojne savremene bezbjednosne tehnologije, multimedije i slični skuplji dodaci, a automobili su sada i znatno veći nego prije 18 godina.
Tako je, na primjer, Polo iz 2020. širi od Golfa iz 2002. godine. Polo je u tom periodu porastao u dužinu čak 16,5 cm, prenosi B92.