Analiza najprodavanijih njemačkih platformi za prodaju automobila, koju je sproveo jedan regionalni profilisani medij, pokazalo je da će automobili u ljubičastoj boji izgubiti na cijeni za čak oko 27 odsto u odnosu na prosječnu cijenu vozila iste vrste i performansi.
Osim toga, ukoliko je automobil srebrne boje on gubi 25 odsto, zlatni oko 23 odsto, crveni 11 odsto, plavi 10 odsto i na kraju zeleni tek 1 odsto.
“Možda je crvena odličan izbor za Ferari, ali ako kupujete poslovnu limuzinu poput Volksvagen Pasata ili BMW-a serije 5, ta boja je neprikladna, odnosno donijeće vam glavobolje pri prodaji”, navode u najpoznatijoj njemačkoj platformi za prodaju polovnih automobila Mobile.de.
Nećete pogriješiti ako kupite narandžasto vozilo jer ona donosi oko 5 odsto višu cijenu od prosjeka pri prodaji vozila, još su bolji izbor bijela sa 6 odsto, crna sa 10 odsto, siva sa 10 odsto i žuta sa 13 odsto.
Sa ove platforme su primijetili da se isti automobili sa živopisnijim bojama mnogo manje gledaju na internet oglasima nego oni sa neutralnijim bojama poput sive ili crne.
Ovi stručnjaci upozoravaju da prilikom kupovime ipak uvijek imate na umu da boja mora odgovarati klasi automobila, odnosno prosjecima – ako želite dobro da prodate polovno vozilo.
Stoga, izbjegavajte i boje u trendu, koje su u modi neko vrijeme, ali brzo će postati trn u oku, piše Kurir.