Analizirali su pomoću kompjuterskog programa 36 miliona medicinskih bilješki iz 180 klinika i bolnica, nastalih u periodu od 14. januara 2014. do 14. maja 2020.
Program je tražio opise povreda, ključne riječi i “učio” nove pojmove. Na kraju je bilo moguće pripremiti izvještaj koji ne ostavlja nikakvu nedoumicu o tome koje prevozno sredstvo treba odabrati kako biste bezbjedno stigli na odredište.
U proučavanom uzorku medicinskih ustanova o povredama zadobijenim tokom vožnje električnog trotineta zabilježene su 1.354 prijave.
To je u prosjeku 115 povreda na milion putovanja, ali postoji jedan detalj vrijedan pažnje.
Do 2018. godine, odnosno do naglog rasta popularnosti električnih trotineta, prosjek događanja bio je oko 13 godišnje. U 2018. već su bile 592 povrijeđene osobe, a 2019. godine 672.
Po broju nesreća su električni trotineti čak pretekli motocikle (u prosjeku 108 povreda na milion putovanja) koji su se ranije smatrali najopasnijim prevoznim sredstvom.
Bicikl sa 15 povreda na milion putovanja znatno je bezbjedniji. Ipak, neprikosnoveni lider po bezbijednosti u individualnom prevozu je automobil – samo 8 povreda na milion putovanja.
Zašto je električni trotinet toliko opasan?
Kako se navodi, koristi ga manje ljudi koji poznaju saobraćajne propise (u odnosu na, recimo, motocikl), a mnogi od njih dodatno voze pod uticajem raznih stimulansa “jer to je samo trotinet”.
Dalje, mnogi korisnici električnih trotineta nemaju vještine koje ih definišu kao vozače.
Da biste vozili automobil, morate da položite vozački ispit i da imate minimalno znanje o tome kako funkcioniše drumski saobraćaj.
Takođe, električni trotineti voze se uglavnom bez kaciga, pa se rizik od ozbiljne povrede u slučaju nezgode značajno povećava.
Osim toga, trotineti veoma brzo ubrzavaju, pa vas čak i oni sa brzinama ograničenim na 25 km/h mogu iznenaditi svojim performansama, piše B92.
Mali točkovi, uzrast vozača, alkohol, droga i nesreća je neizbježna…