Riječ je naravno o Internationalu koji već skoro četiri decenije ne proizvodi putnička vozila, ali je veoma aktivan u svijetu velikih kamiona i ostale teške industrije.
Volkswagen je kupio baš takvu diviziju i samim tim dobio pravo na cjelokupnu istoriju brenda, pa je odluka pala da se Internationalov najpoznatiji model Scout oživi, i da posluje kao samostalan brend. Kao i većina budućih četvorotočkaša, biće dostupan samo kao električno vozilo i u izložbeno-prodajnim salonima ćemo ga vidjeti do 2026. godine.
Upravo je priča o salonima i glavna tema u medijima, pošto su oni koji trenutno prodaju Volkswagene veoma nezadovoljni ovom odlukom. Razlog leži u podatku da će Scout biti zaseban brend, što bi barem u teoriji trebalo da znači da se neće prodavati preko sadašnjih izložbeno-prodajnih salona Volkswagena.
Jedan od vlasnika je izjavio kako je o Scoutu saznao u medijima isti dan kada i ostatak javnosti, i da je veoma razočaran takvom odlukom pošto prodaje vozila njemačkog brenda već duži niz godina. Oni drugi dodaju da se tradicionalni Volkswageni prodaju relativno slabo i da bi model kao što je Scout mogao da promjeni situaciju, pa će samim tim dobro razmisliti da li da nastave sa saradnjom.
Kako se vijest pročula u javnosti, tako su u čelnici Volkswagena morali da reaguju i pošalju pisma na adrese oko 650 salona u Sjedinjenim Američkim Državama i potvrde ovu vijest. Rečeno im je da bi godišnja prodaja Scouta mogla da iznosi oko 250 hiljada jedinica, i da Nijemci žele da se on prodaje samostalno kako bi razlikovao ponudu električnih modela od onih koji se oslanjaju na motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva.
Neki mediji takođe spekulišu da Volkswagen želi da u potpunosti zaobiđe salone i prodaje Scout mušterijama direktno iz fabrike. Nažalost za firmu, ovaj način poslovanja je protivzakonit “preko bare”, ali postoje neke “rupe u zakonu”, koje je najbolje iskoristila Tesla. Američki proizvođač vozila posluje samo u nekim saveznim državama Amerike, i umjesto salona pruža takozvane “izloge”, čime tehnički ne krši pravila, a opet može da pronađe mušteriju direktno.
Bilo kako bilo, sadašnji Volkswagenovi saloni će vjerovatno moći da prodaju Scout, ali pod uslovom da investiraju novac u novi brend. Ovaj način poslovanja zapravo nije stran, i mnogi brendovi zahtjevaju dodatne investicije ukoliko salon želi da prodaje i modernija vozila na struju.
Bilo kako bilo, do debija Scouta je ostalo još četiri godine i do tada se mnogo toga može izmjeniti. Ali poslije dužeg vremena, Volkswagen konačno ima model u Americi zbog kog je publika na tamošnjem tlu jako uzbuđena, prenosi AutoRepublika.