Savjet ministara BiH je tada donio odluku i o smanjenju carinske stope za uvoz hibridnih vozila sa 15 na pet odsto, a ove olakšice na snazi su do kraja godine.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, od 40 električnih vozila koja su uvezena u ovoj godini najskuplji je bio “porše tajkan gts” koji je plaćen skoro 190.000 maraka, a uvezen je iz Njemačke. Automobili na struju na domaće tržište stizali su i iz SAD, Francuske, Italije i Koreje.
U UIO navode da je do kraja septembra ove godine u BiH uvezeno i 421 hibridno vozilo, u vrijednosti nešto većoj od 22 miliona maraka.
Predsjednik Privredne komore RS Pero Ćorić rekao je za Glas Srpske da je 40 automobila za jednu zemlju i dalje mala brojka.
– Sigurno da je ukidanje carina na uvoz električnih automobila doprinijelo i tom povećanju uvoza, koji je i dalje na niskom nivou. Treba uzeti u obzir da su to skupa vozila, a da li će biti nekih drugih subvencija uz oslobađanje od carine, za sada nemam informaciju. Ako i ima određenih sredstava, smatram da ih treba ulagati u podizanje domaćih kapaciteta, razvoj novih tehnologija i digitalizaciju, a podršku u vidu novih olakšica za uvoz skupocjenih automobila možda bi trebalo ostaviti za neko srećnije vrijeme – istakao je Ćorić.
Ekonomista Zoran Pavlović naglašava da je očigledno da je odluka Savjeta ministara stimulativna, jer je dvomjesečni uvoz nakon ukidanja carine gotovo sustigao polugodišnji.
Pavlović je istakao da treba tražiti modele i još više stimulisati kupovinu ovih četvorotočkaša, te podsjetio da je Vlada FBiH nedavno izabrala 33 korisnika za dodjelu subvencija prilikom kupovine električnih i hibridnih automobila, prenosi indikator.