Iako električna vozila ne emitiraju ispušne plinove, i ona u vožnji donekle imaju utjecaj na okolinu. Poput ostalih vozila, trošenje guma i kočnica, kao i podizanje prašine s tla doprinose zagađenju zraka. Radi se o 85% ukupnog zagađenja finom prašinom koju uzrokuje promet.
Audi se stoga udružio s Mannom+Hummel kako bi razvio novu tehnologiju filtriranja, a kako bi njegovi automobili u skladu s preporukom Svjetske zdravstvene organizacije drastično smanjili emisiju prašine u okoliš.
Radi se o filteru koji se postavlja ispred prednjeg međuhladnjaka pa nema gotovo nikakav utjecaj na izgled i veličinu konstrukcije vozila. Pritom ugradnja filtera ne utječe negativno na hlađenje vozila, čak ni pri najtoplijim danima.
Dok se automobil kreće, filter pasivno skuplja nečistoće dok zrak prolazi. Postojeći ventilatori omogućavaju usis i pročišćavanje zraka i dok vozilo miruje.
Nakon više od 50.000 testnih kilometara u električnom E-tronu, pretežno ulicama Stuttgarta, Audi je došao do zaključka kako automobil ima nulti utjecaj, odnosno da količina prikupljene prašine odgovara onoj za koju je automobil odgovoran.
Prema trenutnim projekcijama filtar može prikupiti i više prašine no što automobil emitira, posebno u zagađenijim područjima. U Audiju kažu kako je održavanje jednostavno, odnosno kako ga je potrebno zamijeniti pri redovnom servisu. Filter je izrađen od 60% recikliranih materijala, prenosi index.
“Ovaj filter čestica primjer je naše težnje za inovacijama za dobrobit svih i uspješne suradnje sa specijaliziranim dobavljačima”, rekao je Fabian Groh, voditelj projekta u razvoju. “Već danas puno toga radimo samoinicijativno. Predviđamo da će ovaj sustav postati zakonska obveza u budućnosti.”