Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litra na 1000 km. Ulje je preporučljivo kontrolisati na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen. Potrebno je pričekati nekoliko minuta nakon što se motor ugasi kako bi se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može realno izmjeriti količina ulja, pišu Automobili.hr.
Prilikom sipanja ulja ne sme se preterivati te je najbolje da nivo ulja u motoru bude između oznaka “min” i “max”. Kad se u motor ulije malo više ulja nema velike štete jer će se za desetak sati vožnje normalizovati. Međutim, kad se u motor ulije znatno više od maksimuma, deo ulja iz kartera može ući u komoru za sagorevanje. U komori za sagorevanje vjerovatno neće nastati veća šteta, ali se mogu uništiti katalizator i manjak sonda.
S druge strane, kad je novo ulja ispod minimuma, nastaje manjak koji se prepoznaje po paljenju lampice pritiska ulja. Kao što smo već napomenuli, manjak u motoru je štetan jer se mala količina ulja više zagrijava od normalne količine. Takođe, kada nema podmazivanja, razvijaju se ekstremno visoke temperature, pa nastaje suho trenje koje izaziva topljenje metalnih dijelova motora.