Državni zavod za statistiku Njemačke saopštio je da je u prvom kvartalu ove godine 28,2 odsto svih uvezenih električnih vozila bilo iz Kine. Koliko je ovaj skok drastičan najbolje govori podatak da je u istom periodu prošle godine ovo učešće iznosilo 7,8 odsto.
Istovremeno, zabilježen je pad izvoza njemačkih vozila u Kinu, za čak 23,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Stoga ne čudi što su prije nekoliko mjeseci mnogi proizvođači odlučili da snize cijene svojih automobila na kineskom tržištu, a sve kako bi povratili bar dio kupaca.
Ovaj problem nije izolovan samo za njemačke automobile, jer je ista situacija i sa japanskim markama. Kinezi su se jednostavno okrenuli domaćim markama i vozilima koja su jeftinija, a svojim karakteristikama ne zaostaju za zapadnim rivalima. Naprotiv.
Ako se vratimo na njemačko tržište, evo još nekih podataka koji govore o dominaciji Kine na tržištu. Tako je u prvom kvartalu 86% uvezenih personalnih računara, 67,8% pametnih telefona i 39,2% litijum-jonskih baterija porijeklom iz Kine.
“Mnogi proizvodi za svakodnevni život, kao i roba za energetsku tranziciju, sada u velikoj mjeri dolaze iz Kine”, saopštila je kancelarija, potvrđujući da njemačka privreda u velikoj mjeri zavisi od kineske privrede.
Takođe, stiče se utisak da njemačka auto-industrija pomalo gubi korak sa kineskom, baš kao što su mnogi stručnjaci najavljivali posljednjih godina.
Istovremeno, Njemačka nije jedina zemlja koja doživljava prodor kineskih električnih automobila. Opšte je poznato da Dacia Spring dolazi sa istoka, a u Evropi, a posebno u Francuskoj, zahvaljujući nižoj cijeni, bilježi značajnu prodaju.
Francuska vlada zato planira da ograniči podsticaje za kupovinu novih električnih automobila isključivo na vozila proizvedena u Evropi.
Kineska auto-industrija je istovremeno povećala udio na domaćem tržištu, a prošle godine je povećala izvoz četiri puta na oko dva miliona vozila.
Očekuje se da će ove godine izvesti preko tri miliona vozila, piše b92.