Ona u automobilskom sektoru donosi određeno iznenađenje, budući da se dve kompanije koje proizvode električne automobile susreću s veteranima industrije na prvih 10 pozicija.
Godišnje rangiranje vrednovanja kombinuje rigorozno analizirane finansijske podatke s opsežnim istraživanjem potrošača (putem intervjua) o vrijednosti marke. Primjera radi, Toyota je kompanija koja prodaje najviše automobila na svijetu, ali, s druge strane, nije najvrednija potrošačima koji su učestvovali u izradi ovogodišnje liste. U ovom slučaju zauzima drugo mjesto, prenosi Jutarnji.hr.
U poređenju s prethodnim godinama, sve automobilske marke bilježe pad vrijednosti. Djelimično izazvano uticajem na pad prodaje zbog krize komponenti i posljedičnog kašnjenja u isporukama, kao i složene privredne situacije kojom dominira inflacija koja pogađa veliki dio svjetskih potrošača.
Na ovogodišnjoj listi prvo mjesto pripada Tesli. Kompanija Elona Muska, osim što je vodeća na ljestvici globalne tržišne kapitalizacije, to čini i u vrijednosti automobilske marke sa 67.662 miliona dolara (61.932 miliona evra), gotovo 2,5 puta više od Toyote.
U slučaju Tesle, jedna od njegovih velikih prednosti je to što se vrijednost marke ne odnosi samo na vozila, već i na mrežu “Superchargera”. Tako formira grupu oko električnih automobila koja se etablirala kao formula za buduću mobilnost. Osim toga, sniženje cijena pojedinih modela će omogućiti veću dostupnost potrošačima.
Osim Tesle, još jedna velika firma (u ovom slučaju Kina) izvršila je snažan uticaj na lestvicu najboljih. BYD je osnovan u januaru 2003., nakon akvizicije Tsinchuan Automobile Company.
U svojim počecima je započela s proizvodnjom baterija za telefone, a danas proizvodi automobile, autobuse, električne kamione, električne bicikle, električne viljuškare i punjive baterije.
Trenutno proizvodi više vozila od firme Elona Muska, a njegove najnovije generacije baterija pod nazivom Blade traže različiti proizvođači automobila, uključujući Teslu. Ove baterije su sigurnije, efikasnije i jeftinije. Pruža 50% veću gustinu energije i autonomiju od konkurentskih baterija.
Među prvih deset pozicija na ljestvici, pet ih odgovara evropskim proizvođačima: Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi i Ferrari. Sa svoje strane, njemački blok predvodi Mercedes-Benz.
Audi ponovo potvrđuje svoju ambicioznu predanost lansiranju isključivo električnih vozila na tržište od 2026., dok BMW čini veliki korak u budućnost lansiranjem svojih novih baterija. Porsche postaje sve snažniji nakon rekordne svjetske prodaje prošle godine, koja ga je postavila kao najprofitabilnijeg proizvođača u Volkswagen grupi.
Marka/ vrijednost/ 2023./ 2022.
1.Tesla 61.932 mil 70.308 mil
2.Toyota 26.092 mil 30.641 millones
3. Mercedes-Benz 22.187 mil 28.088 mil
4. BMW 19.383 mil 25.536 mil
5. Porsche 14.941 mil nema podataka
6. BYD 9.319 mil 9.730 mil
7. Ford 8.431 mil 12.224 mil
8. Audi 7.666 mil 9.870 mil
9. Honda 7.437 mil.10.317 mil
10. Ferrari 7.183 mil nema podataka