Njemačko tržište povonih električnih automobila dobija na zamahu, ali polako, jer ponuda je još ograničena i stoga su vozila u prosjeku skupa, rekao je analitičar Centra za istraživanje automobilskog tržišta (CAR) Ferdinand Dudenhefer, prenosi b92.
“To će se ubuduće mijenjati,” dodao je.
Kupovina polovnog e-automobila danas je još rizična, jer tehnologija, posebno baterija, napreduje toliko brzo da kupac može da završi sa zastarjelim vozilom. Pritom, većina e-automobila u ponudi je iz prve generacije, dok postignuti “napredak u tehnologiji baterija tek sada postepeno ulazi u nova vozila.”
Prema podacima Saveznog ureda za motorna vozila, u prvih sedam mjeseci u cijeloj Njemačkoj samo 47.000 polovnih e-vozila je promijenilo vlasnika, mada je takvih automobila registrovano više od 1,1 miliona, prenosi dpa.
Kako fond e-automobila bude stario, tako će rasti i ponuda polovnih vozila, navodi Fabijan Brant iz konsultantske firme Oliver Vajman.
Dok se “zdravo i stabilno tržište polovnih e-automobila” ne razvije, ipak će proći nekoliko godina, jer najveći dio postojećeg voznog parka je još relativno mlad.
“To će potrajati”, kaže Brant. Dalje, cijenu polovnih e-atomobila drži i pozamašna cijena novih.
“To će se promijeniti tek kada nova vozila znatno pojeftine”, ocijenio je portparol krovnog udruženja njemačkih trgovaca u automobilskoj industriji ZDK.
“Potrebna nam je široka ponuda električnih vozila iz svih kategorija cijene da kupci zaista dobiju mogućnost da izaberu finansijski prihvatljiv model”, rekao je portparol.