Jedan od najupečatljivijih primjera ove transformacije jeste uspon elektronskih parkirnih kočnica koje potiskuju tradicionalne ručne kočnice.
Istraživanje CarGurus Manual Handbrake Report sprovedeno od 2018. godine do danas ukazuje na značajan pad prisustva tradicionalnih ručnih kočnica u novim modelima automobila. Dok je prije pet godina 37 posto modela bilo opremljeno klasičnom ručnom kočnicom, u 2023. taj broj se smanjio na svega 9 posto.
U tom kontekstu, 91 posto novih vozila dolazi sa elektronskim parkirnim kočnicama, nagovještavajući potencijalno izumiranje tradicionalnog sistema do kraja decenije.
Iako su neki brendovi i dalje vjerni klasičnoj ručnoj kočnici, poput Suzukija koji u 71 posto svojih modela zadržava ovu funkciju, trend ukazuje na to da je elektronska kočnica postala nova norma, posebno među vozilima viših klasa. Ove elektronske kočnice nude veći komfor vozačima, zahvaljujući funkcijama poput automatskog aktiviranja i Hill Hold asistencije koja olakšava polazak na uzbrdicama, prenosi Revija HAK, pišu Nezavisne.
Međutim, nije sve u udobnosti i tehnološkom napretku. Postoji i ekonomska dimenzija ove promjene – iako su tradicionalne ručne kočnice jeftinije za zamjenu, koštajući oko 230 evra u poređenju sa 680 evra za elektronske, dugoročno gledano, potencijalne uštede u održavanju i dugovečnosti elektronskog sistema mogu prevagnuti. S obzirom na ove informacije, postavlja se pitanje kako će se automobilska industrija prilagoditi ovoj tehnološkoj promjeni. Hoće li tradicionalna ručna kočnica postati ekskluzivitet klasičnih i sportskih automobila, ili će se potpuno povući u senci sveprisutnih elektronskih sistema?