U moru argumenata, jedni vozači tvrde da uže gume nude bolje prianjanje na snijegu (poput noža za rezanje pice), a nasuprot njima stoji argument da su šire gume bolje jer pružaju veći kontakt s površinom.
Autori testa navode da su sve gume dobro funkcionisale na testnoj stazi, a jedina jasna prednost koju je imala najuža guma bila je ojačana bočna strana, zahvaljujući kojoj je vožnja po snježnoj stazi bila nešto udobnija.
Međutim, rezultati testa otkrivaju da većih razlika u stvari nema.
Ni najšira ni najuža guma nisu bile najbrže, ističe Jutarnji.hr.
Druga najuža guma (225/45 R18) imala je najbolji krug od 82,29 sekundi, što je bilo oko sekundu brže od gume 205/60 R16 i oko 2,4 sekunde brže od najšire kombinacije guma, koja je uparila 255/35 R19 napred s 275/35 R19 pozadi.
Podaci dodatno zbunjuju kada su u pitanju testovi kočenja i ubrzanja.
Uže gume najbrže su završavale brzinski test, ali su bile i najsporije na testu kočenja.
Na kraju, kada se svi rezultati testa saberu, najuža guma se može proglasiti pobjednikom.
Međutim, TyreReviews navodi da su razlike bile vrlo male, toliko da čak i dubina gaznog sloja ima mnogo veći uticaj na performanse nego širina.
Ako izuzmemo najužu gumu, koja ima drugačiji profil gaznog sloja i pogledamo samo ostale tri, razlika u performansama je praktično zanemariva.
Dakle, ako tražite najbolju gumu za snegom prekrivene puteve, sama širina nije bitna.
(Jutarnji.hr/Autoblog.rs)