Kineski proizvođač baterija i komponenti za električna vozila CATL objavio je da je završio testiranje CIIC-a (CATL Integrated Intelligent Chassis), mehaničke osnove, koja integriše baterije, električne motore i druge ključne jedinice u jedinstvenu platformu za električna vozila. CIIC smanjuje troškove proizvodnje, težinu vozila i potrošnju energije uz maksimiziranje prostora za putnike.
Prvi partner koji je potpisao ugovor sa CATL-om za korišćenje njihove nove osnove bio je kineski proizvođač električnih vozila Hozon Auto, koji proizvodi vozila pod brendom Neta.
Obe kompanije su se udružile kako bi zajednički razvile platformu i najavile da će prvi model sa CIIC sistemom biti lansiran u trećem kvartalu 2024, piše Revijahak.
CIIC bi trebalo da donese visok nivo integracije između automobila i mehaničke osnove, smanjujući troškove i ukupni razvojni ciklus. Glavni naučnik u CATL, Vu Kai, objavio je 30. novembra na Međunarodnoj automobilskoj konferenciji “Dishui Lake Summit”, da su postigli napredak u razvoju CIIC-a.
Oni su završili zimsko testiranje u sjevernoj Kini, i ljetnje testiranje u Turpanu, otkrivajući rezultate testa. CIIC je omogućio domet od 1.000 km sa jednim punjenjem. Na niskim temperaturama od -7 stepeni domet se smanjuje za 30%.
Potrošnja je bila 10,5 kWh/km, a brzo punjenje za autonomiju do 300 km obavljeno je za 5 minuta, navodi CATL, pišu nezavisne.