U prosjeku, 29,7% dometa nestaje kada temperature padnu na nula stepeni, prema Recurrentu.
Primjera radi, norveški NAF & Motor sprovodi godišnji ispit dometa novih električnih automobila. U protekle dvije godine na njihovom testu su kao pobjednici izašli razni Teslini modeli. Ali u tim testovima automobili kreću iz grijane garaže i s ciljem mjerenja razlike u odnosu na navedeni WLTP domet. Sada je američki Recurrent sproveo istraživanje na osnovu podataka za 18.000 električnih automobila u realnim uslovima, navodi Revija HAK.
Studija pokazuje da u prosjeku električni automobili imaju 70,3% svog stvarnog dometa kada termometar padne ispod nula stepeni, u poređenju s idealnim uslovima. Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplotnom pumpom prolaze značajno bolje, piše Telegraf.
Najbolje je prošao Audi e-tron (Q8 e-tron), izgubivši u prosjeku raspon od 16% na temperaturama ispod nule. Volkswagen ID.4 je izgubio čak 46 posto dometa. Neke varijante ID.4 u SAD-u nemaju toplotnu pumpu što ih je vjerovatno skupo koštalo.
Teslini automobili koji imaju toplotne pumpe dobro su prošli s padom od 24 posto za nekoliko modela. Međutim, u poređenju sa službenim podacima EPA-e (Agencija za zaštitu okoline SAD-a), nekoliko Teslinih automobila je izgubilo oko polovine dometa. Nekoliko je razloga zašto električni automobili gube toliki domet na zimskoj hladnoći. S jedne strane, hemija baterija slabije djeluje na hladnim temperaturama, a tu je i energija potrebna za grijanje kabine.