Opoziv je otkriven u pismu Tesli koje je objavila Nacionalna uprava za sigurnost u saobraćaju na autoputu, u kojem se navodi da je Tesla pristao na ažuriranje softvera putem bežičnog interneta počevši od utorka koje će ograničiti korištenje funkcije Autosteer ako vozač više puta pokvari da pokaže da je spreman da nastavi kontrolu nad automobilom dok je ova funkcija uključena.
Tesla gura svoje funkcije pomoći vozaču, uključujući autopilot i ono što naziva “potpuna samostalna vožnja”, za koju Tesla insistira da vožnju učini sigurnijom od automobila kojima upravljaju isključivo ljudi. Ali NHTSA proučava izvještaje o nesrećama koje uključuju autopilot i njegovu funkciju automatskog upravljanja više od dvije godine, piše CNN.
Opoziv dolazi dva dana nakon što je Washington Post objavio detaljnu istragu koja je otkrila najmanje osam teških nesreća, uključujući i neke smrtne slučajeve, u kojima funkcija Autopilot uopće nije trebala biti uključena.
U Teslinim priručnicima za vlasnike stoji: „Autosteer je predviđen za upotrebu samo na autoputevima i cestama s ograničenim pristupom uz potpuno pažljiv vozač.“ Ali kompanija je potaknula ideju da njene funkcije pomoći vozaču omogućavaju automobilima da sigurno donose većinu odluka u vožnji čak i dalje od tih puteva.
Istraga NHTSA je, međutim, otkrila brojne nesreće u posljednjih nekoliko godina koje sugeriraju da ove karakteristike ne odgovaraju njihovim nazivima Autopilot i Full Self Driving.
Sigurnosni regulator u svom pismu Tesli je rekao da „u određenim okolnostima kada je uključeno automatsko upravljanje, istaknutost i obim kontrola funkcije možda neće biti dovoljni da spriječe zloupotrebu (funkcije) vozača.“ Rečeno je da kada vozači nisu u potpunosti uključeni. i spreman da preuzme kontrolu nad automobilom “može postojati povećan rizik od sudara.”
Pored ažuriranja softvera, Tesla će vlasnicima automobila slati pisma u kojima ih obavještava o promjeni.
Historija problema autopilota
Ovo nije prvi put da je NHTSA tjerao Teslu da unese izmjene u svoje funkcije Autopilot ili Full Self Driving nakon što je otkrio da te karakteristike predstavljaju sigurnosne probleme.
U februaru, Tesla je povukao svih 363.000 američkih vozila koja su tada bila na cesti sa svojom FSD funkcijom nakon što je otkrila da automobili koji rade sa ovom funkcijom krše saobraćajne zakone, uključujući „putovanje ravno kroz raskrsnicu dok su u traci samo za skretanje, ulazak u zaustavljanje pod kontrolom znaka raskrsnicu bez potpunog zaustavljanja ili ulazak u raskrsnicu tokom stalnog žutog saobraćajnog signala bez dužnog opreza.”
A NHTSA i Nacionalni odbor za sigurnost u saobraćaju istražuju nesreće u kojima su sudjelovala Tesla vozila koristeći različite funkcije pomoći vozaču, uključujući niz sudara u vozila hitne pomoći na mjestu drugih nesreća.
Tesla nije jedini proizvođač automobila koji nudi funkcije pomoći vozaču koje se oglašavaju kao „samovožnja“. I nije jedini koji nailazi na sigurnosne probleme. Nedavno je General Motorsova jedinica za krstarenje obustavila svoju taksi uslugu bez vozača u cijeloj zemlji nakon što su joj vlasti u Kaliforniji suspendirale mogućnost upravljanja sistemom nakon nesreće.
Ali, budući da prodaje nazive Autopilot i Full Self Driving, Tesla je od konkurencije stavila veći naglasak na samovožnju. Kupcima naplaćuje 6.000 dolara za automobile sa onim što naziva “poboljšanim autopilotom”. i 12.000 dolara za FSD funkciju.
Mnogi koji su dodatno platili za te funkcije rekli su za CNN da misle da funkcije ne vrijede dodatnog novca. Ali dok su ove karakteristike našle podršku među ostalim vlasnicima, izvještaji policije i sigurnosnih regulatora o ozbiljnim nesrećama i smrtima mogli bi naštetiti Teslinim naporima da plasira automobile i njihove skupe karakteristike, piše biznis.