Dok novi, potpuno električni 500e privlači sve više pažnje, Fiat ne zanemaruje prvi moderni 500 koji ostaje u prodaji. Simpatičan urbani lajfstajl automobil upravo je dobio novo specijalno izdanje pod nazivom “Collezione 1957”, u čast godine kada je debitovao klasični Cinquecento.
U pitanju je verzija sa ograničenom proizvodnjom od 1.957 jedinica za Evropu i Japan. Ako vam se ova vijest čini poznatom, to je zato što je Fiat u prošlosti lansirao nekoliko specijalnih izdanja modela 500 sa temom iz 1957.
Novi Fiat 500 Collezione 1957 je baziran na kabriolet verziji malog gradskog automobila. Karoserija je ofarbana u “gelato” bijelu i “rugiada” zelenu, sa sklopivim krovom od bež tkanine.
Ostali detalji uključuju 16-inčne Diamond alu felne, hromirana kućišta retrovizora i oznaku “1957-2024” na zadnjim bočnim prozorima.
Za unutrašnjost, Fiatovi dizajneri su odabrali presvlake u boji slonovače za sjedišta, sa detaljima od kože. Logotip “One of 1957” utisnut je u naslone sjedišta.
Metalna ploča na centralnoj konzoli naglašava ograničenu seriju modela, kao i kod svetl kontrolna tabla od drveta. Oprema ima sve pogodnosti dostupne za ovu generaciju modela 500, uključujući 7-inčni infotejnment ekran.
U Evropi, specijalno izdanje je dostupno isključivo sa “lakim” hibridnim 1.0-litarskim trocilindarskim benzinskim motorom koji proizvodi 70 KS (51,5 kW).
Sa druge strane, japanski kupci mogu da računaju samo na jednako snažni, ali neelektrifikovani 1.2 četvorocilindraš.
Fiat 500 Collezione 1957 je već dostupan za naručivanje. Cene su prilično više u odnosu na regularni model i počinju od 25.900 evra u Italiji, što ga čini najskupljom verzijom malog Fiata sa SUS pogonom koja nije Abarth.
Ova generacija Fiata 500 prodata je u više od 3,2 miliona jedinica od 2007. Većina njih (2,7 miliona) registrovana je u Evropi, gde 500 ostaje najprodavaniji u segmentu malih gradskih automobila pored svog praktičnijeg “rođaka”, Pande, piše b92.