Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) pozvalo je na spremnost za uključivanje u dijalog obe strane kako bi se izbegla šteta za razvoj sektora.
“Protivsubvencijske mjere, kao što su dodatne carine, ne bi rešile izazove za evropsku i nemačku autoindustriju. Naprotiv, svrha kompenzacijskih carina koje predviđa Evropska komisija mogla bi brzo imati negativan efekat”, rekla je predsjednica VDA Hildegard Miler za nedeljno izdanje novina Die Welt.
Prema njenim riječima, trgovinski sukob takođe bi ugrozio transformaciju prema elektromobilnosti i digitalizaciji.
Od prošle jeseni Evropska komisija istražuje da li električni automobili u Kini imaju nezakonite subvencije. Prema Komisiji, kineska električna vozila obično su oko 20 odsto jeftinija od modela proizvedenih u EU, piše Seebiz.
Antisubvencijska istraga sada bi mogla dovesti do nametanja kaznenih carina. Preliminarna objava komisije planirana je do 5. juna.
Prema Centru za automobilska istraživanja sa sedištem u Duizburgu, nemački proizvođači automobila prodaju 30%-40% svoje proizvodnje na kineskom tržištu.
U slučaju evropskih kaznenih carina, ti proizvođači bi mogli da budu prva meta mogućih kineskih protivmjera, prenosi Telegraf.